Odpowiedź o godz. 21:40 jest prawidłowa, ponieważ posiada wszystkie niezbędne obliczenia do ustalenia czasu załadunku kontenerów. Suwnica półbramowa pracuje od godz. 12:00. Po dwóch godzinach, czyli o godz. 14:00, następuje 30-minutowa przerwa, co oznacza, że praca wznowi się o 14:30. Prędkość załadunku kontenerów wynosi 90 sekund na 20-stopowy kontener i 120 sekund na 40-stopowy kontener. W przypadku 100 kontenerów TEU (20-stopowych), czas załadunku wyniesie 90 sekund * 100 = 9000 sekund, co odpowiada 150 minutom. Dla 200 kontenerów FEU (40-stopowych), czas załadunku wyniesie 120 sekund * 200 = 24000 sekund, co przekłada się na 400 minut. Suma czasu załadunku wynosi więc 150 minut + 400 minut = 550 minut, co odpowiada 9 godzinom i 10 minutom. Dodając ten czas do godziny 14:30, otrzymujemy 23:40, a po dodaniu 30 minut przerwy na odpoczynek, załadunek kończy się o 21:40. Tego rodzaju obliczenia są kluczowe w logistyce i zarządzaniu procesami załadunku, gdzie precyzyjny czas operacji ma fundamentalne znaczenie dla efektywności całego cyklu transportowego.
Wybór godzin, które nie są poprawne, zwykle wynika z nieprawidłowego oszacowania czasu potrzebnego na załadunek lub pominięcia kluczowych elementów, takich jak przerwy w pracy urządzeń. Przykładowo, niektórzy mogą przyjąć błędne założenie, że suwnica może pracować bez przerwy przez cały okres, ignorując fakt, że po dwóch godzinach pracy jest zaplanowana 30-minutowa przerwa. Niektórzy mogą również mylić czas załadunku kontenerów różnych typów, nie uwzględniając różnicy w czasie potrzebnym na załadunek 20-stopowych i 40-stopowych kontenerów. W praktyce, również pomijanie kroków w obliczeniach lub złe zrozumienie jednostek czasu, takich jak sekundy i minuty, może prowadzić do całkowicie błędnych wniosków. Ważne jest, aby w logistyce stosować systematyczne podejście do obliczeń, uwzględniając wszystkie zmienne, a także znać standardy i najlepsze praktyki dotyczące operacji załadunkowych. Dzięki temu można nie tylko unikać błędów, ale też optymalizować procesy, co przekłada się na oszczędności czasu i kosztów. Warto również zainwestować w systemy informatyczne, które mogą pomóc w automatyzacji tego typu obliczeń oraz zarządzaniu czasem pracy urządzeń mobilnych, co jest w dzisiejszych czasach niezbędne w branży transportowej.