Odpowiedź 'Piggy back' jest poprawna, ponieważ odnosi się do systemu transportu, w którym naczepy siodłowe są ładowane na wagony kolejowe w pozycji pionowej. Ten system łączy transport drogowy i kolejowy, co oznacza, że umożliwia przewożenie naczep, które są umieszczane na wagonach kieszeniowych. Przykładem zastosowania jest transport towarów na długich dystansach, gdzie wykorzystanie kolei znacznie obniża koszty paliwa i emisję CO2. W praktyce, system ten jest szeroko stosowany w Europie, gdzie infrastruktura kolejowa jest dostosowana do obsługi takich ładunków. Dobre praktyki branżowe zalecają planowanie transportu w taki sposób, aby maksymalizować wykorzystanie obu środków transportu, co poprawia efektywność całego procesu logistycznego. Ponadto, system 'Piggy back' jest zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju, co czyni go preferowanym rozwiązaniem dla wielu operatorów logistycznych.
Wybór innych odpowiedzi opiera się na błędnym zrozumieniu struktur transportu multimodalnego. System bimodalny, choć również łączy transport drogowy i kolejowy, nie odnosi się bezpośrednio do pionowego załadunku naczep, lecz skupia się na integracji różnych form transportu, co nie odpowiada specyfice pytania. Rollende landstrasse to system znany w Niemczech, w którym całe ciężarówki są transportowane na wagonach kolejowych, a zatem nie korzysta z pionowego załadunku naczep. Z kolei Modalohr, choć ma pewne podobieństwa do 'Piggy back', polega na ładowaniu naczep w pozycji poziomej, a nie pionowej, co jest kluczowym elementem w kontekście pytania. Błędem myślowym jest także przypuszczenie, że każdy system multimodalny obsługuje wszystkie formy załadunku naczep, co jest nieprawdziwe. W rzeczywistości, różne systemy charakteryzują się unikalnymi właściwościami i zastosowaniami, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw. Zrozumienie tych różnic jest niezbędne dla specjalistów z branży logistycznej, aby mogli podejmować świadome decyzje oparte na optymalnym wyborze systemów transportowych.