Aby obliczyć maksymalną liczbę ładunków, które można umieścić na palecie, należy najpierw zweryfikować dostępne wymiary i wagi. Paleta ma wymiary 1,2 m x 1,0 m x 0,144 m, co daje powierzchnię 1,2 m². Każdy ładunek ma wymiary 0,3 m x 0,5 m x 0,9 m. Powierzchnia jednego ładunku wynosi 0,15 m² (0,3 m x 0,5 m), co pozwala na umieszczenie maksymalnie 8 ładunków na powierzchni palety, gdyż 1,2 m² / 0,15 m² = 8. Następnie sprawdzamy wysokość. Maksymalna wysokość paletowej jednostki ładunkowej nie może przekroczyć 2 m, a wysokość 8 ładunków wynosi 7,2 m (8 x 0,9 m), co przekracza dopuszczalną wysokość. Dlatego musimy je ustawić w mniej wysokiej konfiguracji. Możliwe jest ułożenie 4 ładunków w dwóch warstwach (2 m / 0,9 m = 2,22, co zaokrąglamy w dół do 2). Tak więc, 4 ładunki w dolnej warstwie i 4 w górnej to razem 8 ładunków. Teraz sprawdzamy masę. Masa palety wynosi 20 kg, a masa 8 ładunków to 688 kg (8 x 86 kg). Suma masy palety i ładunków wynosi 708 kg, co jest znacznie poniżej dopuszczalnych 1500 kg. Dlatego maksymalnie można zmieścić 8 ładunków, co sprawia, że poprawna odpowiedź to 16 sztuk, gdyż można je zorganizować w sposób, który zapewnia zgodność z wymogami przewozu i przestrzeni. W praktyce takie obliczenia są kluczowe w logistyce, aby maksymalizować efektywność transportu oraz przestrzeni magazynowej.
W analizie dostępnych odpowiedzi występują istotne błędy myślowe, które prowadzą do niepoprawnych wniosków. Odpowiedzi 12, 8 i 14 sztuk wynikają z braku uwzględnienia wymogów zarówno w zakresie wymiarów jak i wagi ładunków. W przypadku odpowiedzi mówiącej o 12 sztukach, nie uwzględnia się, że w kontekście wysokości paletowej jednostki ładunkowej, maksymalna wysokość wynosi 2 m. Jeżeli każdy ładunek ma wysokość 0,9 m, a przy ułożeniu w pionie przekracza to dozwolone wymiary. Z kolei sugerowanie 8 sztuk jako poprawnej odpowiedzi pomija fakt, że przy 4 ładunkach w jednej warstwie zmieści się więcej, o ile zostaną one odpowiednio ułożone. To prowadzi do niedoszacowania maksymalnej liczby sztuk. Odpowiedź 14 sztuk również nie uwzględnia nieprzekraczania wagi zunifikowanej jednostki ładunkowej ani wymagań dotyczących wysokości. W praktyce, podczas planowania załadunku, kluczowe jest nie tylko liczenie powierzchni, ale także dostosowywanie wysokości oraz masy, aby zmieścić się w standardach branżowych. Przy metodologii załadunku istotne jest również sprawdzenie stabilności ładunku oraz jego zabezpieczenia, co wpływa na bezpieczeństwo w transporcie. Wnioskując, najczęściej popełnianym błędem jest ignorowanie wymagań dotyczących wysokości i wagi, co prowadzi do nieprawidłowych obliczeń i planowania transportowego.