Odpowiedź 12:30 jest poprawna, ponieważ załadunek 48 kontenerów na statek przy wydajności dwóch urządzeń załadunkowych wynoszącej 8 kontenerów na godzinę każde oznacza, że w ciągu godziny można załadować 16 kontenerów (8 kontenerów z jednego urządzenia + 8 kontenerów z drugiego). Aby załadować 48 kontenerów, potrzebne jest 3 godziny pracy (48 kontenerów / 16 kontenerów na godzinę = 3 godziny). Jednak zakładając, że każde urządzenie pracuje przez 2 godziny, następuje 30-minutowa przerwa techniczna. Zatem proces wygląda następująco: pierwsze 2 godziny pracy załadują 32 kontenery, po czym następuje 30-minutowa przerwa. W kolejnej godzinie (od 11:00 do 12:00) załadujemy dodatkowe 16 kontenerów, co łącznie da 48 kontenerów do 12:30. Ten przykład ilustruje, jak ważne jest uwzględnienie wydajności urządzeń oraz przerw technicznych przy planowaniu operacji logistycznych. W praktyce, efektywne zarządzanie czasem i zasobami jest kluczowe dla utrzymania płynności operacyjnej w transportach morskich, co jest zgodne z dobrymi praktykami branżowymi.
Odpowiedzi takie jak 16:30, 11:30 czy 16:00 mogą być wynikiem błędnego zrozumienia zasadności przerw oraz wydajności urządzeń. Odpowiedź 16:30 sugeruje, że proces załadunku mógłby zająć znacznie więcej czasu niż w rzeczywistości, co jest błędne, gdyż po każdej przerwie urządzenia wracają do pracy, a ich efektywność pozostaje na tym samym poziomie. Odpowiedź 11:30 z kolei nie uwzględnia pełnego czasu potrzebnego na załadunek wszystkich kontenerów, ponieważ 2 godziny pracy to zaledwie 32 kontenery, a więc nie wystarczy to do zakończenia załadunku. Odpowiedź 16:00 podobnie pomija aspekt przerw technicznych: po 2 godzinach musiałyby nastąpić przerwy, co wydłuża czas operacji. W kontekście logistyki, istotne jest nie tylko rozumienie wydajności, ale także umiejętność precyzyjnego planowania operacji z uwzględnieniem wszystkich czynników, takich jak przerwy techniczne czy przeładowania. Standardy branżowe wskazują na konieczność przemyślanej organizacji pracy, co umożliwia oszczędność czasu i kosztów, a także zwiększa efektywność transportu. Niezrozumienie tych zasad prowadzi do niepoprawnych wniosków i może skutkować opóźnieniami w operacjach transportowych.