Kategorie: Układy napędowe Eksploatacja i utrzymanie Pomiary i diagnostyka
Biały dym wydobywający się z układu wydechowego silnika spalinowego pojazdu trakcyjnego jest często wynikiem rozszczelnienia głowicy silnika, co prowadzi do dostawania się cieczy chłodzącej do komory spalania. Taki stan rzeczy ma poważne konsekwencje, gdyż może prowadzić do znacznego uszkodzenia silnika, w tym do awarii uszczelki pod głowicą. W praktyce, gdy ciecz chłodząca dostaje się do komory spalania, jej parowanie prowadzi do powstawania białego dymu, który jest widoczny podczas pracy silnika. Ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy techniczne oraz kontrolować poziom cieczy chłodzącej i stan uszczelek, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w zakresie utrzymania pojazdów. Dbanie o hermetyczność układu chlodzenia oraz silnika jest kluczowe dla zapewnienia długowieczności i niezawodności pojazdu. W przypadku wystąpienia takiego objawu, niezbędne jest jak najszybsze zdiagnozowanie problemu przez wykwalifikowanego mechanika, aby uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.