Kategorie: Budowa pojazdów szynowych Układy napędowe
Odpowiedź oznaczona jako poprawna, czyli dwuczłonowa lokomotywa z dwuosiowymi wózkami i indywidualnym napędem wszystkich osi, jest zgodna z definicją układu osi Bo’Bo’+Bo’Bo’. W takim układzie każda osia wózka posiada niezależny silnik, co zapewnia lepszą trakcję oraz zwiększa manewrowość lokomotywy. Przykładem zastosowania takiej konstrukcji są nowoczesne lokomotywy, które operują w trudnych warunkach terenowych, gdzie wymagana jest wysoka siła ciągu oraz zdolność do pokonywania wzniesień. W systemach transportowych, takich jak kolej dużych prędkości, lokomotywy z takim układem osi są w stanie osiągać wysokie prędkości przy zachowaniu stabilności. Warto również zauważyć, że zgodnie z standardami przyjętymi w branży, układ Bo’Bo’ jest optymalny dla lokomotyw pasażerskich, które muszą łączyć dużą moc z komfortem jazdy.