Przedstawiony na rysunku pojazd o oznaczeniu SM31-150 to
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "lokomotywa spalinowa" jest poprawna, ponieważ pojazd o oznaczeniu SM31-150 to rzeczywiście lokomotywa napędzana silnikiem spalinowym. Ta konkretna lokomotywa, znana w Polsce jako SM31, została zaprojektowana do manewrów na torach kolejowych, co oznacza, że musi być kompaktowa i efektywna w operacjach na małych przestrzeniach. W praktyce lokomotywy spalinowe takie jak SM31 są powszechnie używane w transporcie towarowym oraz w pracach manewrowych, co pozwala na elastyczność w operacjach kolejowych. Charakteryzują się one dużą mocą silnika, co umożliwia im ciągnięcie ciężkich składów. Dodatkowo, brak pantografów, które są typowe dla lokomotyw elektrycznych, oraz obecność silnika spalinowego są kluczowymi cechami rozróżniającymi te pojazdy. Oznaczenie "SM" w polskim systemie oznacza "spalinowa manewrowa", co również potwierdza, że mamy do czynienia z lokomotywą spalinową, a nie elektryczną czy akumulatorową.
Wybór nieprawidłowej odpowiedzi może wynikać z nieporozumienia dotyczącego różnic między rodzajami lokomotyw. Lokomotywa akumulatorowa, na którą mogłeś postawić, jest zasilana energią elektryczną z baterii, a nie silnikiem spalinowym, jak w przypadku SM31-150. Warto zauważyć, że akumulatorowe lokomotywy są stosowane w miejscach, gdzie potrzebna jest cisza operacyjna lub gdzie nie ma dostępu do sieci trakcyjnej, co nie dotyczy lokomotywy SM31. Z kolei spalinowy zespół trakcyjny to jednostka, która zawiera zarówno silnik spalinowy, jak i wagony pasażerskie, a SM31 jest samodzielną lokomotywą, co czyni ten wybór błędnym. Wreszcie, mylenie z liniową lokomotywą elektryczną, która korzysta z energii elektrycznej z sieci trakcyjnej, jest również nieuzasadnione, ponieważ SM31 nie jest wyposażona w pantografy. Często błąd w identyfikacji takich pojazdów wynika z ogólnych skojarzeń z napędem elektrycznym, zamiast szczegółowego zapoznania się z cechami konkretnego pojazdu. Dlatego kluczowe jest przyswojenie wiedzy na temat różnych typów lokomotyw oraz ich zastosowania w praktyce kolejowej.