Wyłącznik silnikowy powinien być ustawiony na wartość, która umożliwi ochronę silnika przed przeciążeniem, ale równocześnie pozwoli na jego pełne wykorzystanie w warunkach znamionowych. Dla silnika indukcyjnego klatkowego o prądzie znamionowym 11,1 A, maksymalna wartość, na którą należy nastawić wyłącznik, wynosi 12,2 A. To podejście jest zgodne z dobrą praktyką stosowania wyłączników silnikowych, gdzie zaleca się ustawienie ich na wartości o 10% wyższej od prądu znamionowego. Taka regulacja zapewnia, że w normalnych warunkach pracy silnik nie będzie się wyłączał, a jednocześnie w sytuacjach przeciążeniowych zostanie skutecznie zabezpieczony. W praktyce oznacza to, że przy pełnym obciążeniu, które może wystąpić w momencie rozruchu lub przy chwilowych wzrostach obciążenia, wyłącznik nie zareaguje, a silnik będzie mógł pracować bez zakłóceń. Ustawienie wyłącznika na 12,2 A jest również zgodne z normami IEC oraz lokalnymi przepisami dotyczącymi instalacji elektrycznych, które podkreślają znaczenie zabezpieczeń przed przeciążeniem.
Ustawienie wyłącznika silnikowego na wartość niższą od znamionowego prądu silnika, jak 10,5 A czy 11,1 A, prowadzi do nieprawidłowego działania całego układu. Tego rodzaju decyzje są często wynikiem błędnego rozumienia zasad działania wyłączników silnikowych i ich roli w systemach zabezpieczeń. Ustawienie na 10,5 A spowoduje, że silnik będzie narażony na częste wyłączenia w momentach przeciążenia, co może prowadzić do nadmiernego zużycia podzespołów, a ostatecznie do awarii. Ponadto, prąd znamionowy 11,1 A nie powinien być wykorzystywany jako maksymalna wartość dla wyłącznika. Zastosowanie tej wartości może zaszkodzić silnikowi, ponieważ nie da mu możliwości pracy w pełnym zakresie obciążenia. Wyłącznik nastawiony na 11,7 A wciąż nie zapewni wystarczającej ochrony, ponieważ jego wartość bliska prądowi znamionowemu nie uwzględnia bezpiecznego marginesu dla chwilowych obciążeń. W praktyce powinno się zawsze przewidywać krótkotrwałe wzrosty prądu, co wiąże się z potrzebą ustawienia wyłącznika na poziomie o 10% wyższym niż prąd znamionowy. Dlatego kluczowe jest zrozumienie, że zabezpieczeń nie można ustawiać na wartościach zbyt niskich, ponieważ prowadzi to do nieefektywnej pracy silnika oraz zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.