Odpowiedź "Tylko w fazie U" jest poprawna, ponieważ analiza wyników pomiarów rezystancji wskazuje na przerwę w uzwojeniu fazy U. Wartość rezystancji nieskończonej ( ∞ Ω) między zaciskiem U1 a PE oznacza, że nie ma połączenia elektrycznego, co jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie uzwojenia. W praktyce, podczas sprawdzania uzwojeń silników trójfazowych, kluczowe jest wykonanie pomiarów rezystancji doziemnej, ponieważ pozwala to zidentyfikować uszkodzenia, które mogą prowadzić do poważnych awarii lub zagrożeń. Pomiar rezystancji między fazami a ziemią (PE) powinien wykazywać wartość bliską zeru dla uzwojeń sprawnych. W przypadku uzwojeń V i W, wyniki pomiarów wykazały 0 Ω, co oznacza, że te uzwojenia są w dobrym stanie technicznym. Zgodnie z praktykami branżowymi, regularne kontrolowanie stanu technicznego silników oraz odpowiednie diagnozowanie ich sprawności można podjąć działania prewencyjne, co znacząco zwiększa efektywność i bezpieczeństwo pracy urządzeń elektrycznych.
Wybór odpowiedzi dotyczących faz V i W, a także kombinacji faz U i W, może wynikać z niepełnego zrozumienia zasad działania silników trójfazowych oraz błędnej interpretacji wyników pomiarów rezystancji. W przypadku odpowiedzi wskazujących na uszkodzenia w fazach V i W, istotnym błędem jest założenie, że wszystkie uzwojenia muszą wykazywać podobne wartości rezystancji, co jest nieprawidłowe. W rzeczywistości, w silnikach trójfazowych, uszkodzenie jednego z uzwojeń niekoniecznie musi wpływać na pozostałe fazy. Kluczowym jest rozumienie, że jeżeli pomiary wykazują wartość rezystancji równą 0 Ω, oznacza to, że uzwojenie jest sprawne i nie ma przerwy w obwodzie. Ponadto, ustalenie, które uzwojenia są uszkodzone, wymaga analizy pojedynczych wyników pomiarów oraz ich kontekstu. Typowym błędem jest także mylenie pojęć przerwy w obwodzie z innymi rodzajami uszkodzeń, takimi jak zwarcia, które mogą wymagać innych metod diagnostycznych. Wiedza o tym, jak prawidłowo czytać i interpretować wyniki pomiarów rezystancji, jest kluczowa dla skutecznej diagnostyki silników elektrycznych i zapobiegania ich awariom.