Wkładka topikowa WT/NH aM jest odpowiednia do zabezpieczania silników indukcyjnych przed skutkami zwarć, ponieważ charakteryzuje się dużą zdolnością do przerwania prądu oraz odpowiednim czasem zadziałania. W porównaniu do innych wkładek, aM (motor) zapewnia lepszą ochronę w przypadku prądów rozruchowych, które mogą być znacznie wyższe od normalnych wartości roboczych. W praktyce, takie wkładki są stosowane w układach zasilających silników elektrycznych, które podczas rozruchu mogą generować prądy nawet 5-7 razy większe od nominalnych. Dzięki właściwościom aM, wkładki te pozwalają na dłuższe tolerowanie tych wysokich prądów, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo i nie powoduje niepotrzebnych wyłączeń. Dodatkowo, zgodnie z normą IEC 60269, wkładki aM są przystosowane do ochrony silników przed przeciążeniem, co czyni je idealnym wyborem w aplikacjach przemysłowych. Warto zaznaczyć, że stosowanie wkładek zabezpieczających powinno odbywać się zgodnie z zaleceniami producentów urządzeń oraz normami bezpieczeństwa, co zwiększa ich efektywność i niezawodność.
Wybór niewłaściwej wkładki topikowej do zabezpieczenia silnika indukcyjnego może prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno dla samego urządzenia, jak i dla całego systemu zasilania. Na przykład wkładka WT-2 gTr, przeznaczona do zastosowań ogólnych, nie jest w stanie skutecznie zabezpieczyć silnika przed prądami rozruchowymi, które są znacznie wyższe niż nominalne. Prąd rozruchowy silnika indukcyjnego może przekraczać jego normalną wartość roboczą w sposób drastyczny, co w przypadku użycia wkładki gTr może skutkować jej zadziałaniem w nieodpowiednich momentach, prowadząc do niepotrzebnych przerw w pracy. Z kolei wkładka WT/NH DC jest przystosowana do pracy w obwodach prądu stałego, co jest nieodpowiednie w przypadku silników indukcyjnych zasilanych prądem zmiennym. Użycie tej wkładki w takim zastosowaniu może prowadzić do niewłaściwego działania zabezpieczenia, co zwiększa ryzyko uszkodzenia silnika. Natomiast wkładka WT-00 gF jest przeznaczona do ochrony przed przeciążeniem i nie zapewnia wymaganej zdolności do przerwania prądu, co czyni ją nieodpowiednią do zabezpieczenia silników przed zwarciami. Wnioskując, kluczowym aspektem przy wyborze odpowiedniej wkładki jest zrozumienie specyfiki zastosowania oraz działania urządzeń, co niestety często bywa pomijane, prowadząc do wyboru niewłaściwych rozwiązań zabezpieczających w praktyce.