Odpowiedź U/f = const jest prawidłowa, ponieważ przy regulacji prędkości obrotowej silnika indukcyjnego zasilanego z przekształtnika częstotliwości kluczowe jest utrzymanie stosunku napięcia do częstotliwości na stałym poziomie. Taki warunek zapewnia odpowiednie magnesowanie silnika, co jest niezbędne do osiągnięcia stabilnego momentu obrotowego oraz efektywnej pracy silnika w różnych warunkach obciążenia. W praktyce oznacza to, że w momencie zmiany częstotliwości, na przykład podczas przyspieszania lub zwalniania, należy odpowiednio dostosować napięcie, aby nie dopuścić do pogorszenia parametrów pracy silnika. W branży automatyki przemysłowej oraz w inżynierii elektrycznej powszechnie stosuje się ten zasadniczy wzór jako fundament do obliczeń w systemach napędowych, co znajduje swoje odzwierciedlenie w dokumentacji producentów falowników oraz normach dotyczących automatyki i elektrotechniki. Zrozumienie tej zależności jest kluczowe dla inżynierów projektujących systemy zasilania oraz dla specjalistów zajmujących się konserwacją i diagnostyką systemów napędowych.
Wybierając inne odpowiedzi, można spotkać się z błędnymi koncepcjami, które mogą wprowadzać w błąd przy regulacji prędkości obrotowej silnika indukcyjnego. Odpowiedź, w której napięcie jest stałe, a częstotliwość zmienna, sugeruje, że silnik będzie pracować z nieodpowiednimi parametrami, co może prowadzić do nieefektywnego działania oraz przegrzewania się silnika. Takie podejście ignoruje fakt, że zmiana częstotliwości zasilania wpływa na obroty silnika, a tym samym na jego moment obrotowy, co jest kluczowym aspektem w kontekście projektowania systemów napędowych. Z kolei stwierdzenie, że produkt napięcia i częstotliwości powinien być stały, nie odzwierciedla rzeczywistej zależności między tymi parametrami, co może prowadzić do nieprawidłowego doboru sprzętu oraz błędów w konfiguracji systemów sterowania. Niezrozumienie tych zależności może skutkować nie tylko nieefektywnością energetyczną, ale także awariami systemów zasilania, co jest w sprzeczności z najlepszymi praktykami w branży. Kluczowe w tej kwestii jest zrozumienie, że odpowiednie dostosowanie zarówno napięcia, jak i częstotliwości jest niezbędne do zapewnienia efektywnej i bezpiecznej pracy systemu napędowego.