Łożysko igiełkowe nie jest materiałem, który musi być wykorzystany podczas przezwajania trójfazowego silnika indukcyjnego o mocy 7,5 kW, ponieważ jego funkcja dotyczy głównie mechaniki silnika, a nie jego uzwojeń. Proces przezwajania koncentruje się na wymianie drutu nawojowego, lakieru izolacyjnego oraz izolacji żłobkowej, które mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania i wydajności silnika. Drut nawojowy jest niezbędny do odtworzenia uzwojeń silnika, a jego parametry, takie jak przekrój i materiał, muszą być dobierane zgodnie z wymaganiami mocy i napięcia. Lakier izolacyjny pełni istotną rolę w ochronie uzwojeń przed wilgocią i uszkodzeniami mechanicznymi, natomiast izolacja żłobkowa jest niezbędna do zapewnienia odpowiedniej separacji między uzwojeniami a rdzeniem silnika, co zapobiega zwarciom. Właściwe dobieranie tych materiałów zgodnie z normami, jak IEC 60034, zapewnia długotrwałe i efektywne działanie silnika.
Wybór lakieru izolacyjnego, drutu nawojowego czy izolacji żłobkowej jako niezbędnych materiałów eksploatacyjnych podczas przezwajania silnika indukcyjnego może wynikać z niepełnego zrozumienia procesu przezwajania. Lakier izolacyjny pełni kluczową rolę w ochronie uzwojeń przed wilgocią, kurzem oraz innymi czynnikami zewnętrznymi, które mogą prowadzić do degradacji izolacji i skrócenia żywotności silnika. Ponadto, drut nawojowy, mający odpowiednie parametry, jest niezbędny do odbudowy uzwojeń w silniku. Zastosowanie niewłaściwego drutu lub jego niewłaściwe nawinięcie może prowadzić do nadmiernych strat energii, a nawet uszkodzenia silnika w trakcie jego działania. Izolacja żłobkowa zapewnia odpowiednią separację pomiędzy uzwojeniami a rdzeniem, a jej brak może prowadzić do zwarć, co jest jedną z najczęstszych przyczyn awarii silników elektrycznych. Ignorowanie tych aspektów może skutkować nie tylko obniżeniem sprawności urządzenia, ale również poważnymi uszkodzeniami, które niosą za sobą wysokie koszty naprawy. Dlatego kluczowe jest przestrzeganie standardów branżowych, takich jak IEC 60034, które definiują wymagania dotyczące materiałów używanych w silnikach elektrycznych oraz ich konserwacji.