Monografie szczegółowe w klasie FP XI są rzeczywiście uporządkowane alfabetycznie według nazw łacińskich. Taki system klasyfikacji jest kluczowy dla jednoznaczności oraz standaryzacji w dziedzinie naukowej. Użycie łacińskich nazw pozwala na uniknięcie nieporozumień, które mogłyby wyniknąć z różnic językowych, zwłaszcza w międzynarodowym kontekście badań naukowych. Przykładem zastosowania tej praktyki może być bibliografia dotycząca biologii, gdzie wiele gatunków roślin i zwierząt jest klasyfikowanych według ich nazw łacińskich. Dzięki temu, niezależnie od języka, w którym dany badacz pracuje, ma możliwość odwołania się do jednolitego systemu klasyfikacji. Ponadto, korzystanie z łacińskiego nazewnictwa jest zgodne z międzynarodowymi standardami, takimi jak standardy ISO dotyczące nomenklatury. W praktyce, taki porządek ułatwia również dostęp do literatury oraz wspiera tworzenie baz danych w bibliotekach i archiwach, co jest niezbędne w pracy naukowej.
W kontekście klasyfikacji monografii szczegółowych w FP XI, odpowiedzi wskazujące na polskie, angielskie lub handlowe nazewnictwo są nieprawidłowe. Kiedy mówimy o polskich nazwach, należy zauważyć, że różnorodność językowa może prowadzić do niejednoznaczności, co jest szczególnie problematyczne w międzynarodowych projektach badawczych. Polskie nazewnictwo nie jest powszechnie stosowane w literaturze międzynarodowej, co ogranicza jego przydatność w kontekście globalnym. Angielskie nazwy również mogą sprawić trudności, biorąc pod uwagę, że wiele terminów w naukach biologicznych czy medycznych ma swoje odpowiedniki w innych językach. Takie podejście może prowadzić do błędów w interpretacji i klasyfikacji, co w kontekście naukowym jest nieakceptowalne. Z kolei odniesienie do nazw handlowych nie ma zastosowania w kontekście monografii szczegółowych, ponieważ te klasyfikacje dotyczą produktów komercyjnych, a nie obiektów naukowych. W ten sposób, posługiwanie się nieodpowiednimi kategoriami prowadzi do typowych błędów myślowych, takich jak utożsamianie praktyk komercyjnych z naukowymi, co jest niezgodne z podstawowymi zasadami klasyfikacji i dokumentacji w dziedzinach akademickich.