Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.02 Pytanie 1
Rejestracja, obróbka i publik…

Układ RGBW w najnowszych matrycach cyfrowych oznacza

A. dodanie białego subpiksela do standardowego układu RGB
B. zmianę kolejności rejestracji kolorów na RGB-Warm
C. zastosowanie wzmocnienia sygnału RGB o Wave-function
D. ustawienie filtrów RGB w układzie warstwowym
Rejestracja, obróbka i publik…

Dla matrycy o czułości ISO 400/27° ustalono poprawne parametry ekspozycji: czas naświetlania 1/125 s oraz wartość przysłony f/8. Na jaką wartość powinna być ustawiona czułość matrycy, przy zmianie liczby przysłony do f/4, przy zachowaniu tego samego czasu naświetlania, aby osiągnąć prawidłowe naświetlenie?

A. ISO 200/24°
B. ISO 50/18°
C. ISO 800/30°
D. ISO 100/21°
Rejestracja, obróbka i publik…

W programie możliwe jest stworzenie zdjęcia panoramicznego, wykonanie fotografii w technice HDR, a także stworzenie stykówki i animacji?

A. Paint
B. Adobe Photoshop
C. Gimp
D. Adobe Lightroom
Rejestracja, obróbka i publik…

Wskaź przestrzenie kolorów uporządkowane rosnąco pod względem liczby odwzorowanych barw?

A. sRGB, ProPhoto RGB, Adobe RGB
B. ProPhoto RGB, Adobe RGB, sRGB
C. Adobe RGB, sRGB, ProPhoto RGB
D. sRGB, Adobe RGB, ProPhoto RGB
Rejestracja, obróbka i publik…

Efekt mory na zdjęciach cyfrowych pojawia się najczęściej przy fotografowaniu

A. obiektów ruchomych przy długim czasie ekspozycji
B. jasnych powierzchni z odbiciami światła
C. regularnych wzorów tekstylnych i architektonicznych
D. zachodu słońca z użyciem filtrów neutralnych
Rejestracja, obróbka i publik…

W technice fotografii studyjnej spill oznacza

A. ustawienie świateł w trójkąt oświetleniowy dla portretu
B. celowe prześwietlenie tła dla uzyskania efektu high-key
C. niepożądane rozproszenie światła na obszary, które powinny pozostać nieoświetlone
D. połączenie dwóch źródeł światła dla uzyskania efektu kluczowego
Rejestracja, obróbka i publik…

Technika focus stacking w fotografii makro służy do

A. redukcji zniekształceń optycznych obiektywu
B. zmniejszenia efektu drgań aparatu
C. uzyskania większego powiększenia obiektu
D. zwiększenia głębi ostrości poprzez łączenie wielu zdjęć
AUD.02 Pytanie 8
Rejestracja, obróbka i publik…

Prawidłowa kolejność etapów w procesie obróbki chemicznej czarno-białego materiału negatywowego to

A. przerywanie, wywoływanie, utrwalanie, płukanie
B. utrwalanie, wywoływanie, przerywanie, płukanie
C. wywoływanie, przerywanie, utrwalanie, płukanie
D. wywoływanie, utrwalanie, przerywanie, płukanie
Rejestracja, obróbka i publik…

Oświetlenie padające na obiekt fotografowany jest mierzone przy użyciu zewnętrznego światłomierza

A. bez dyfuzora, skierowanym w stronę aparatu fotograficznego
B. z dyfuzorem, skierowanym w stronę fotografowanego obiektu
C. bez dyfuzora, skierowanym w stronę źródła światła
D. z dyfuzorem, skierowanym w stronę aparatu fotograficznego
Rejestracja, obróbka i publik…

W fotografii studyjnej Beauty do modelowania światła na twarzy modelki najczęściej używa się

A. reflektora z soczewką Fresnela
B. strumienicy z filtrem czerwonym
C. softboxu prostokątnego 60×90 cm
D. czaszy beauty dish z honeycomb
Rejestracja, obróbka i publik…

Najnowsza technologia powłok antyrefleksyjnych w obiektywach wykorzystuje

A. warstwy złota do absorpcji promieniowania ultrafioletowego
B. podwójne warstwy polaryzacyjne do filtrowania światła
C. powłoki grafenowe do blokowania odblasków
D. struktury nanocząsteczkowe do rozpraszania światła
Rejestracja, obróbka i publik…

Do oświetlonego zdjęcia pejzażu wykorzystano czas naświetlania – 1/60 s oraz przysłonę – f/8. Jakie parametry ekspozycji należy ustawić w aparacie fotograficznym, aby uzyskać tę samą ilość światła padającego na matrycę?

A. 1/125 s, f/5,6
B. 1/15 s, f/2,8
C. 1/250 s, f/2,8
D. 1/30 s, f/1,4
AUD.02 Pytanie 16
Rejestracja, obróbka i publik…

W celu uzyskania najlepszej jakości wydruku zdjęcia formatu 15×20 cm, rozdzielczość obrazu powinna wynosić

A. 150 dpi
B. 72 dpi
C. 600 dpi
D. 300 dpi
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać ciepły ton kolorystyczny podczas fotografowania przy użyciu lamp błyskowych, należy

A. zredukować moc błysku
B. zwiększyć moc błysku
C. użyć filtru podnoszącego temperaturę barwową
D. użyć filtru zmniejszającego temperaturę barwową
AUD.02 Pytanie 20
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaki format pozwala na zapisanie wielobarwnego obrazu w trybie CMYK z wykorzystaniem kompresji bezstratnej?

A. TIFF
B. CDR
C. PNG
D. GIF
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby zrealizować reprodukcję fotograficzną oryginału o wymiarach 13 x 18 cm, która ma być wydrukowana w formacie 13 x 18 cm przy rozdzielczości 300 dpi, należy skorzystać z aparatu cyfrowego z matrycą o co najmniej takiej rozdzielczości

A. 2 megapiksele
B. 5 megapikseli
C. 3 megapiksele
D. 4 megapiksele
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaką minimalną odległość przedmiotową x od obiektu, który ma być fotografowany, musi mieć aparat z obiektywem o ogniskowej f, aby uzyskany obraz był rzeczywisty, odwrócony i pomniejszony dwukrotnie?

A. x<f
B. x>2f
C. x=f
D. x=2f
Rejestracja, obróbka i publik…

W profesjonalnej fotografii podwodnej najważniejszym elementem wyposażenia poza obudową wodoszczelną jest

A. system stabilizacji obrazu kompensujący ruch wody
B. specjalny obiektyw makro o zwiększonej jasności
C. zewnętrzne źródło światła (lampa błyskowa lub oświetlenie ciągłe)
D. filtr polaryzacyjny eliminujący refleksy na powierzchni wody
Rejestracja, obróbka i publik…

Jakie urządzenie powinno być zastosowane do uzyskania pozytywnej kopii z czarno-białego negatywu o wymiarach 13 x 18 cm w skali 1:1?

A. Kopiarki stykowej
B. Skanera
C. Wizualizera
D. Powiększalnika
Rejestracja, obróbka i publik…

Który z obiektywów ma ogniskową, która w przybliżeniu odpowiada długości przekątnej filmu naświetlanej klatki?

A. Obiektyw standardowy
B. Obiektyw długoogniskowy
C. Obiektyw szerokokątny
D. Obiektyw makro
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać na zdjęciu efekt sylwetkowy postaci, należy zastosować oświetlenie

A. górne z ekspozycją na głowę
B. boczne z ekspozycją na profil
C. tylne z ekspozycją na tło
D. przednie z ekspozycją na postać
AUD.02 Pytanie 32
Rejestracja, obróbka i publik…

W technice fotograficznych wydruków wielkoformatowych sublimacja barwnikowa polega na

A. zastosowaniu tuszu zmieniającego kolor pod wpływem światła ultrafioletowego
B. bezpośrednim nadruku pigmentów na specjalnie przygotowane płótno
C. przeniesieniu barwnika na podłoże w postaci pary pod wpływem wysokiej temperatury
D. chemicznym procesie utwardzania barwników na metalicznym podłożu
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby rozjaśnić głęboki, wyraźny cień rzucany przez słońce na twarz modela w kapeluszu o dużym rondzie, powinno się użyć

A. ekran odblaskowy
B. lampę błyskową z dyfuzorem
C. blendę uniwersalną
D. kalibrator kolorów
Rejestracja, obróbka i publik…

Numer 135 umieszczony na opakowaniu materiału fotograficznego odnosi się do

A. błony zwojowej
B. materiału miniaturowego
C. błony arkuszowej
D. materiału małoobrazkowego
AUD.02 Pytanie 35
Rejestracja, obróbka i publik…

Format DNG (Digital Negative) to

A. format zapisu plików wideo 4K z kompresją bezstratną
B. technologia druku cyfrowego o podwyższonej jakości
C. otwarty standard surowych danych z matrycy aparatu cyfrowego
D. format zapisu zdjęć z kompresją stratną
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaki filtr powinien być użyty podczas wykonywania zdjęć szerokich krajobrazów, aby zredukować różnice w jasności pomiędzy częścią nad i pod horyzontem?

A. Połówkowy szary
B. Polaryzacyjny
C. Konwersyjny
D. Zwielokratniający
AUD.02 Pytanie 38
Rejestracja, obróbka i publik…

Reakcja przedstawiona zgodnie z równaniem: AgBr + Na2S2O3→ Na[AgS2O3] + NaBr, odnosi się do procesu

A. płukania
B. wywoływania
C. utrwalania
D. naświetlania
AUD.02 Pytanie 39
Rejestracja, obróbka i publik…

Jakie główne zalety ma technika fotografowania w formacie RAW?

A. większa elastyczność w postprodukcji i lepsze zachowanie szczegółów
B. szybszy zapis na karcie pamięci i automatyczna korekcja perspektywy
C. brak konieczności obróbki zdjęć i lepsze odwzorowanie kolorów
D. mniejszy rozmiar plików i automatyczna korekcja kolorów