Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Rejestracja, obróbka i publik…

Dla matrycy o czułości ISO 400/27° ustalono poprawne parametry ekspozycji: czas naświetlania 1/125 s oraz wartość przysłony f/8. Na jaką wartość powinna być ustawiona czułość matrycy, przy zmianie liczby przysłony do f/4, przy zachowaniu tego samego czasu naświetlania, aby osiągnąć prawidłowe naświetlenie?

A. ISO 100/21°
B. ISO 50/18°
C. ISO 800/30°
D. ISO 200/24°
Rejestracja, obróbka i publik…

Efekt mory na zdjęciach cyfrowych pojawia się najczęściej przy fotografowaniu

A. zachodu słońca z użyciem filtrów neutralnych
B. jasnych powierzchni z odbiciami światła
C. obiektów ruchomych przy długim czasie ekspozycji
D. regularnych wzorów tekstylnych i architektonicznych
Rejestracja, obróbka i publik…

W technice fotografii studyjnej spill oznacza

A. niepożądane rozproszenie światła na obszary, które powinny pozostać nieoświetlone
B. połączenie dwóch źródeł światła dla uzyskania efektu kluczowego
C. celowe prześwietlenie tła dla uzyskania efektu high-key
D. ustawienie świateł w trójkąt oświetleniowy dla portretu
Rejestracja, obróbka i publik…

Oświetlenie padające na obiekt fotografowany jest mierzone przy użyciu zewnętrznego światłomierza

A. bez dyfuzora, skierowanym w stronę aparatu fotograficznego
B. bez dyfuzora, skierowanym w stronę źródła światła
C. z dyfuzorem, skierowanym w stronę aparatu fotograficznego
D. z dyfuzorem, skierowanym w stronę fotografowanego obiektu
Rejestracja, obróbka i publik…

W fotografii studyjnej Beauty do modelowania światła na twarzy modelki najczęściej używa się

A. czaszy beauty dish z honeycomb
B. softboxu prostokątnego 60×90 cm
C. strumienicy z filtrem czerwonym
D. reflektora z soczewką Fresnela
Rejestracja, obróbka i publik…

Do oświetlonego zdjęcia pejzażu wykorzystano czas naświetlania – 1/60 s oraz przysłonę – f/8. Jakie parametry ekspozycji należy ustawić w aparacie fotograficznym, aby uzyskać tę samą ilość światła padającego na matrycę?

A. 1/15 s, f/2,8
B. 1/30 s, f/1,4
C. 1/125 s, f/5,6
D. 1/250 s, f/2,8
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać ciepły ton kolorystyczny podczas fotografowania przy użyciu lamp błyskowych, należy

A. użyć filtru podnoszącego temperaturę barwową
B. zredukować moc błysku
C. użyć filtru zmniejszającego temperaturę barwową
D. zwiększyć moc błysku
Rejestracja, obróbka i publik…

W profesjonalnej fotografii podwodnej najważniejszym elementem wyposażenia poza obudową wodoszczelną jest

A. zewnętrzne źródło światła (lampa błyskowa lub oświetlenie ciągłe)
B. system stabilizacji obrazu kompensujący ruch wody
C. specjalny obiektyw makro o zwiększonej jasności
D. filtr polaryzacyjny eliminujący refleksy na powierzchni wody
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać na zdjęciu efekt sylwetkowy postaci, należy zastosować oświetlenie

A. boczne z ekspozycją na profil
B. górne z ekspozycją na głowę
C. przednie z ekspozycją na postać
D. tylne z ekspozycją na tło
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby rozjaśnić głęboki, wyraźny cień rzucany przez słońce na twarz modela w kapeluszu o dużym rondzie, powinno się użyć

A. blendę uniwersalną
B. ekran odblaskowy
C. lampę błyskową z dyfuzorem
D. kalibrator kolorów
Rejestracja, obróbka i publik…

Na fotografiach wykonanych na materiale reversyjnym przeznaczonym do światła dziennego przy temperaturze barwowej 3200K zaobserwuje się dominację koloru

A. zielonego
B. niebieskiego
C. bursztynowego
D. fioletowego
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uwidocznić fakturę materiału na fotografii, należy oświetlić tkaninę

A. lampą umieszczoną nad tkaniną
B. lampą ustawioną z boku pod kątem 45°
C. z dwóch stron pod kątem 45°
D. z jednej strony pod kątem 30°
Rejestracja, obróbka i publik…

Aby uzyskać zdjęcie biometryczne, obiekt w studio powinien być ustawiony

A. na ciemnym tle, na wprost obiektywu z otwartymi oczami
B. na jednolitym tle, en face z odkrytym czołem i lewym uchem
C. na jednolitym tle, na wprost obiektywu z odkrytym czołem i prawym uchem
D. na jasnym tle, na wprost obiektywu z otwartymi oczami i zamkniętymi ustami
Rejestracja, obróbka i publik…

Jakie ustawienia parametrów ekspozycji powinny być zastosowane w fotografii portretowej przy użyciu światła błyskowego, aby uzyskać efekt rozmytego tła?

A. f/11, 1/60 s
B. f/2,8, 1/125 s
C. f/5,6, 1/250 s
D. f/22, 1/125 s
Rejestracja, obróbka i publik…

Podczas robienia zdjęć ustalono właściwe wartości ekspozycji: f/11 oraz 1/250 s. Jakie wartości ekspozycji w tych warunkach oświetleniowych powinno się przyjąć, aby uzyskać maksymalną głębię ostrości?

A. f/5,6 i 1/500 s
B. f/22 i 1/60 s
C. f/22 i 1/500 s
D. f/5,6 i 1/60 s
Rejestracja, obróbka i publik…

Oświetlenie porównywane do "trójkąta" jest klasyfikowane jako rodzaj oświetlenia portretowego

A. realizowanego przy użyciu trzech lamp umieszczonych w równych odległościach od siebie i modela.
B. w którym nos modela rzuca ukośnie zarysowany na policzku cień, pozostawiając oko w strefie światła.
C. w którym cienie tworzą charakterystyczne trójkąty na policzkach modela.
D. realizowanego przy użyciu dwóch lamp umiejscowionych po obydwu stronach modela.
Rejestracja, obróbka i publik…

Jakiego filtru fotograficznego należy użyć, aby zapewnić prawidłową reprodukcję kolorów na zdjęciu, wykonanym w plenerze z wykorzystaniem światła żarowego?

A. Konwersyjny łososiowy
B. Korekcyjny niebieski
C. Konwersyjny niebieski
D. Korekcyjny łososiowy
Rejestracja, obróbka i publik…

Oświetlenie w stylu Rembrandta oznacza, że portretowany model na zdjęciu ma

A. widać cienie pod oczami
B. na twarzy nie występują żadne cienie
C. obie strony twarzy są oświetlone w równym stopniu
D. na policzku pojawia się światło w postaci trójkąta
Rejestracja, obróbka i publik…

Fotograf, który do robienia zdjęć krajobrazowych ustawił przysłonę na f/1.2, czułość matrycy na ISO 1400 oraz czas naświetlania na 30 sekund, najprawdopodobniej planuje uchwycić te obrazy przy świetle dziennym

A. o świcie
B. w południe
C. po południu
D. nocą
Rejestracja, obróbka i publik…

Jaka technika pozwala na uzyskanie jak najbardziej zbliżonych do rzeczywistości kolorów w fotografii produktowej?

A. użycie filtrów polaryzacyjnych i światła ciągłego
B. fotografowanie z kartą wzorcową kolorów i kalibracja w postprodukcji
C. wykonanie zdjęć w trybie monochromatycznym i późniejsze kolorowanie
D. zastosowanie techniki HDR i zwiększonego nasycenia kolorów
Rejestracja, obróbka i publik…

W fotografii produktowej szklanych powierzchni, aby uniknąć niepożądanych refleksów, należy przede wszystkim

A. fotografować w całkowitej ciemności z lampą błyskową
B. stosować czarne ekrany do kontrolowania odbić
C. używać filtrów ocieplających na obiektywie
D. zwiększyć intensywność głównego źródła światła
Rejestracja, obróbka i publik…

Jak dokonuje się pomiaru światła odbitego od obiektu fotografowanego w systemie TTL?

A. bezpośrednio światłomierzem zewnętrznym
B. przez pryzmat światłomierzem zewnętrznym
C. przez wizjer światłomierzem wbudowanym w aparat fotograficzny
D. przez obiektyw światłomierzem wbudowanym w aparat fotograficzny