Odpowiedź 3, czyli ustawienie czasu naświetlania na 1/250 s oraz przysłony na f/2,8, jest prawidłowe, ponieważ pozwala na uzyskanie efektu rozmytego tła przy zachowaniu tej samej ilości światła na matrycy. Zmniejszając przysłonę (f/2,8 zamiast f/8), zwiększamy ilość światła wpadającego na matrycę, co pozwala na skrócenie czasu naświetlania do 1/250 s. W praktyce, aby uzyskać pożądany efekt bokeh, czyli estetyczne rozmycie tła, istotne jest, aby stosować większe otwory przysłony. W fotografii portretowej czy makrofotografii, często używa się przysłon w zakresie f/1,4 do f/2,8, co skutkuje ładnym efektem rozmycia, podkreślając tym samym główny motyw zdjęcia. Dodatkowo, zmiana czasu naświetlania na 1/250 s pozwala na zminimalizowanie ryzyka poruszenia zdjęcia, co jest kluczowe podczas fotografowania w ruchu oraz przy dłuższych ogniskowych. Zatem, aby ostatecznie uzyskać ostry pierwszy plan i estetycznie rozmyte tło, kombinacja tej odpowiedzi jest optymalna.
Ustawienie czasu naświetlania na 1/60 s oraz przysłony na f/22 nie dostarcza odpowiednich rezultatów w kontekście uzyskiwania rozmytego tła. Gdy przysłona jest ustawiona na f/22, jej maksymalna wartość przyczynia się do zwiększenia głębi ostrości, co skutkuje tym, że zarówno pierwszy, jak i drugi plan pozostają ostre. Dla uzyskania rozmycia tła, należy stosować mniejsze wartości przysłony. Ustawienie czasu naświetlania na 1/60 s nie jest wystarczające w połączeniu z f/22, ponieważ przy tak małej przysłonie, a także dłuższym czasie naświetlania, ryzyko poruszenia zdjęcia znacząco wzrasta, szczególnie podczas fotografowania obiektów w ruchu. Podobnie, ustawienie 1/250 s z f/5,6, choć zmniejsza głębię ostrości w porównaniu do f/22, wciąż może nie zapewnić oczekiwanego efektu bokeh, gdyż przysłona f/5,6 nie jest wystarczająco szeroka dla uzyskania znaczącego rozmycia tła. W przypadku, gdy czas naświetlania wynosi 1/125 s z f/5,6, również nie zapewnia to optymalnych warunków do uzyskania estetycznego rozmycia tła, gdyż przysłona f/5,6 wciąż zbyt mocno akcentuje elementy znajdujące się poza pierwszym planem. W fotografii kluczowe jest zrozumienie, jak wartości przysłony oraz czasu naświetlania wpływają na głębię ostrości i ogólne wrażenie wizualne obrazu, co jest często pomijane przez początkujących fotografów.