W addytywnej metodzie otrzymywania barw stosuje się zestaw filtrów:
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "czerwony, zielony, niebieski" jest prawidłowa, ponieważ odnosi się do addytywnej metody tworzenia barw, która opiera się na zasadzie mieszania światła. W tej metodzie podstawowe kolory to czerwony, zielony i niebieski (RGB), a ich połączenie w różnych proporcjach pozwala na uzyskanie szerokiego spektrum kolorów. Na przykład, łącząc czerwone i zielone światło, uzyskujemy kolor żółty, a łącząc wszystkie trzy kolory w równych ilościach, otrzymujemy kolor biały. Ta metoda jest szeroko stosowana w technologii ekranów, takich jak telewizory i monitory, gdzie piksele składają się z diod LED emitujących światło w tych trzech podstawowych kolorach. W praktyce, zrozumienie addytywnego mieszania kolorów jest kluczowe dla projektantów grafiki oraz inżynierów pracujących nad oświetleniem oraz wizualizacjami komputerowymi, ponieważ umożliwia im precyzyjne dobieranie kolorów oraz tworzenie harmonijnych palet barw. Wiedza ta jest również istotna w kontekście standardów branżowych, takich jak sRGB, które definiują przestrzeń kolorów używaną w sieci i przy produkcji multimediów.
Wszystkie niepoprawne odpowiedzi odnoszą się do błędnych kombinacji kolorów, które nie są zgodne z zasadami addytywnego mieszania barw. Na przykład, odpowiedzi sugerujące użycie żółtego, purpurowego czy kombinacji z innymi kolorami nie opierają się na podstawowych zasadach addytywnej teorii kolorów. W metodzie addytywnej kluczowe jest zrozumienie, że mieszanie kolorów polega na dodawaniu światła, a nie pigmentów. Użycie koloru purpurowego, który powstaje z mieszania niebieskiego i czerwonego w kontekście malarstwa, nie jest właściwe dla addytywnego systemu barw, który operuje na światle. Z tego powodu, takie kombinacje są mylone z subtraktywnym mieszaniem kolorów, gdzie kolory są tworzone poprzez absorpcję światła, co jest częściej spotykane w druku. Ponadto, typowe błędy myślowe mogą polegać na zakładaniu, że kolory, które wydają się podstawowe w jednym kontekście (np. w malarstwie), mają takie samo zastosowanie w innych dziedzinach, takich jak technologia wyświetlania. Zrozumienie różnica między tymi dwoma systemami jest kluczowe dla każdego, kto pracuje z kolorami w praktyce graficznej, multimedialnej czy technologicznej.