Odpowiedź 300 dpi (punktów na cal) jest prawidłowa, ponieważ taka rozdzielczość zapewnia wysoką jakość druku, co jest kluczowe w przypadku zdjęć format A4. Standardowa rozdzielczość druku dla materiałów wysokiej jakości wynosi właśnie 300 dpi. Przy takiej rozdzielczości zdjęcia zachowują wyraźne detale i ostrość, co jest szczególnie ważne w przypadku druku zdjęć, plakatów czy innych materiałów graficznych. Przykładowo, przygotowując zdjęcie do druku w formacie A4, które ma wymiary 210 mm x 297 mm, przy rozdzielczości 300 dpi uzyskujemy wymiary w pikselach wynoszące 2480 x 3508 px. To pozwala na osiągnięcie najlepszej jakości wizualnej. Warto pamiętać, że niższe rozdzielczości, takie jak 150 dpi, mogą być wystarczające do druku materiałów o niższych wymaganiach jakościowych, ale nie są zalecane dla zdjęć, gdzie detale są kluczowe. Standardy branżowe, takie jak Adobe RGB czy sRGB, również wskazują na preferencję dla wyższych rozdzielczości w kontekście profesjonalnego druku.
Wybór rozdzielczości 72 dpi dla zdjęcia formatu A4 jest błędny, ponieważ ta wartość jest zbyt niska do jakościowego druku. Rozdzielczość 72 dpi jest standardem stosowanym głównie w przypadku grafik przeznaczonych do wyświetlania na ekranach, takich jak strony internetowe czy prezentacje. Przy takim ustawieniu, zdjęcie straci na szczegółowości i ostrości, co skutkuje rozmytymi obrazami i nieczytelnymi detalami po wydrukowaniu. Rozdzielczość 96 dpi również nie jest zalecana do druku, gdyż zapewnia podobnie niską jakość jak 72 dpi. Z tego powodu, podczas przygotowywania zdjęć do druku, kluczowe jest stosowanie wyższych rozdzielczości. Odpowiedź 150 dpi, chociaż lepsza od 72 czy 96 dpi, również nie spełnia standardów dla materiałów wymagających wysokiej jakości, takich jak zdjęcia portretowe czy artystyczne. Typowy błąd myślowy w takich przypadkach to założenie, że jakość wyświetlania na ekranie jest równoważna jakości druku. W rzeczywistości, druk wymaga znacznie większej ilości szczegółów, co uzyskujemy przy rozdzielczości 300 dpi. Zrozumienie różnicy między formatami przeznaczonymi do druku a tymi do wyświetlania jest kluczowe w pracy z grafiką.