Korektę prześwietlonego lub niedoświetlonego zdjęcia najlepiej wykonać w programie Adobe Photoshop, używając poleceń
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź 'ekspozycja oraz jasność/kontrast' jest poprawna, ponieważ te dwa narzędzia w Adobe Photoshop są kluczowe w procesie korekcji zdjęć, które są prześwietlone lub niedoświetlone. Polecenie 'ekspozycja' pozwala na dostosowanie ogólnej jasności obrazu, co jest istotne, gdy zdjęcie było zrobione w zbyt jasnych warunkach, co prowadzi do utraty szczegółów w jasnych obszarach. Dodatkowo, użycie narzędzia 'jasność/kontrast' umożliwia dalsze precyzyjne dostosowanie tonalności zdjęcia, co pozwala na poprawę detali zarówno w ciemnych, jak i jasnych partiach obrazu. Na przykład, w przypadku zdjęcia krajobrazu, które zostało zrobione w słoneczny dzień, stosując te narzędzia, możemy przywrócić detale w chmurach oraz w cieniach drzew, co znacząco poprawia całkowity wygląd zdjęcia. W kontekście standardów branżowych, stosowanie tych narzędzi wpisuje się w praktyki poprawy jakości obrazu, co jest kluczowe w fotografii komercyjnej oraz artystycznej.
Wybór innych odpowiedzi, takich jak 'próg oraz filtry fotograficzne', 'zaznaczenie eliptyczne oraz style warstwy' czy 'balans kolorów oraz barwa/nasycenie', wskazuje na pewne nieporozumienia związane z procesem korekcji ekspozycji w Adobe Photoshop. Narzędzie 'próg' służy głównie do konwersji obrazu na czarno-biały oraz do analizy histogramu, a jego zastosowanie w kontekście korekcji ekspozycji jest niewłaściwe. Filtry fotograficzne mogą zmieniać właściwości obrazu, ale nie są one przeznaczone do precyzyjnej korekcji prześwietleń i niedoświetleń. Z kolei 'zaznaczenie eliptyczne' oraz 'style warstwy' to techniki stosowane do tworzenia selektywnych zmian na obrazach, a nie do globalnej korekcji tonalności. Użycie tych narzędzi w kontekście korekcji ekspozycji może prowadzić do chaosu tonalnego, którym użytkownik może stracić kontrolę nad ogólnym wyglądem zdjęcia. Natomiast 'balans kolorów oraz barwa/nasycenie' koncentruje się na modyfikacji kolorów w zdjęciu, co jest ważne, ale nie rozwiązuje problemów z jasnością i kontrastem, które są kluczowe w przypadku zdjęć źle naświetlonych. W efekcie, zastosowanie tych narzędzi może prowadzić do wprowadzenia nieodpowiednich zmian w obrazie, co skutkuje utratą naturalności i szczegółów, co jest szczególnie krytyczne w profesjonalnej fotografii.