RGB (Red, Green, Blue) jest przestrzenią barw opartą na addytywnej teorii kolorów, co czyni ją idealnym wyborem do magazynowania grafiki bitowej w trybie kolorowym, zwłaszcza w kontekście mediów cyfrowych. W tej przestrzeni kolory są tworzone poprzez mieszanie różnych intensywności trzech podstawowych kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Stosowanie RGB jest powszechne w aplikacjach graficznych, takich jak Adobe Photoshop, oraz w standardowych interfejsach użytkownika komputerów, monitorów oraz stron internetowych. Przykładem zastosowania RGB jest tworzenie obrazów na stronach WWW, gdzie kolory są wyświetlane na ekranach, które emitują światło, a odpowiednie wartości RGB określają, jak intensywnie każdy z kolorów podstawowych powinien być wyświetlany. Dobrą praktyką jest również konwersja grafik z innych przestrzeni barw, takich jak CMYK, do RGB przed publikacją w Internecie, aby zapewnić ich optymalny wygląd na ekranach. W związku z tym RGB jest uznawane za standard w branży grafiki komputerowej i projektowania stron internetowych.
Wybór nieodpowiedniej przestrzeni barw do magazynowania grafiki bitowej w trybie kolorowym może prowadzić do wielu problemów, w tym do niepoprawnej reprodukcji kolorów. Przestrzeń CIE LAB, mimo że jest bardzo użyteczna w kontekście odwzorowania barw i analizy kolorów, nie jest bezpośrednio odpowiednia do magazynowania grafiki bitowej. CIE LAB jest przestrzenią barw opartą na percepcji ludzkiej, co oznacza, że jej głównym celem jest ułatwienie pomiaru różnic kolorystycznych, a nie do tworzenia grafik do wyświetlania. Dlatego nie jest ona optymalna dla aplikacji, które wymagają konkretnych wartości kolorów do generowania obrazów na urządzeniach wyjściowych. Przestrzeń CMYK, wykorzystywana głównie w druku, również nie jest odpowiednia do przechowywania grafik w trybie kolorowym w kontekście mediów cyfrowych. Chociaż dobrze sprawdza się w procesach druku, gdzie kolory są mieszane subtraktywnie, jej stosowanie do grafiki bitowej w formacie cyfrowym może prowadzić do utraty detali i błędów w odwzorowaniu kolorów na ekranach. PCS (Profile Connection Space) jest przestrzenią stosowaną w zarządzaniu kolorami, a nie do przechowywania grafik. PCS działa jako pośrednik między różnymi przestrzeniami barw, ale nie jest praktyczną przestrzenią do zapisywania danych graficznych. Typowym błędem jest mylenie zastosowania tych przestrzeni barw i ich funkcji; każda z nich ma swoje określone zastosowanie i nie można ich zamieniać bez konsekwencji w jakości wyświetlanych kolorów.