Pełne nasycenie trzech barw podstawowych w modelu RGB, które reprezentowane jest przez wartości (255, 255, 255), odpowiada kolorowi białemu. W modelu RGB, który jest powszechnie stosowany w technologii wyświetlania, takich jak monitory i telewizory, kolory są tworzone poprzez mieszanie trzech podstawowych barw: czerwonej, zielonej i niebieskiej. Kiedy wszystkie te kolory są ustawione na maksymalne wartości (255), światło emitowane przez ekran tworzy wrażenie bieli. W zastosowaniach praktycznych, na przykład w projektowaniu stron internetowych, biała barwa jest często wykorzystywana jako tło, ponieważ zapewnia wysoki kontrast dla tekstu i innych elementów wizualnych. W kontekście standardów, warto zaznaczyć, że w systemie sRGB, który jest najczęściej używany w Internecie, wartości RGB od 0 do 255 są uznawane za normę, co sprawia, że zrozumienie tego modelu jest kluczowe dla każdego projektanta graficznego lub developera stron WWW. Dlatego przyswojenie sobie koncepcji pełnego nasycenia kolorów w RGB jest fundamentalne w pracy z kolorami w cyfrowych mediach.
Kolory czarny, czerwony i niebieski w modelu RGB mają różne reprezentacje i wartości, które mogą prowadzić do nieporozumień dotyczących podstawowych zasad kolorów. Czarny, na przykład, jest uzyskiwany, gdy wartości dla wszystkich trzech barw podstawowych są ustawione na 0 (0, 0, 0), co oznacza brak światła. To jest kluczowe w zrozumieniu, że czarny nie jest wynikiem pełnego nasycenia kolorów, ale przeciwnie - efektem ich całkowitej nieobecności. Czerwony (255, 0, 0) oraz niebieski (0, 0, 255) to przykłady kolorów, które są tworzone przez maksymalne nasycenie jednej składowej oraz wyłączenie pozostałych. Często mylnie przyjmuje się, że intensywne kolory są synonimem pełnego nasycenia wszystkich trzech barw, jednak takie podejście ignoruje fakt, że RGB to model addytywny. Takie błędne zrozumienie może prowadzić do niepoprawnych aplikacji w projektowaniu, gdzie zamiast białego tła wybiera się inne kolory, co obniża czytelność i estetykę wizualną. W praktyce projektowania graficznego oraz programowania istotne jest zrozumienie tych zasad, aby unikać problemów z kontrastem i widocznością na ekranach różnego typu.