Projekt graficzny zdigitalizowany w rozdzielczości 72 ppi powinien być wykorzystany do
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź 'publikacja internetowa' jest poprawna, ponieważ projekty graficzne zdigitalizowane w rozdzielczości 72 ppi (pikseli na cal) są odpowiednie do wykorzystania głównie w mediach elektronicznych. Rozdzielczość ta jest wystarczająca dla wyświetlania na ekranach komputerów, tabletów i smartfonów, gdzie obraz jest renderowany w pikselach. W przypadku publikacji internetowych, takich jak strony internetowe, blogi czy media społecznościowe, nie ma potrzeby stosowania wyższej rozdzielczości, ponieważ ekran nie potrafi wyświetlić większej liczby szczegółów. Standardowe praktyki branżowe wskazują, że dla druku, zwłaszcza w formacie książek lub plakatów, zaleca się wyższą rozdzielczość, zazwyczaj 300 ppi, aby zapewnić odpowiednią jakość i ostrość obrazu. Przykładem zastosowania 72 ppi mogą być grafiki na stronach internetowych czy banerach reklamowych, gdzie szybkość ładowania strony i estetyka są kluczowe. Ważne jest, aby projektanci rozumieli różnice w wymaganiach dotyczących rozdzielczości, aby dostarczyć odpowiednie pliki graficzne w zależności od medium, w którym będą one prezentowane.
Wybór 'publikacji książkowej' jako odpowiedzi jest niepoprawny z kilku powodów. Książki, szczególnie te, które zawierają ilustracje, zdjęcia lub grafiki, wymagają wyższej rozdzielczości obrazu, aby zapewnić odpowiednią jakość druku. Standardem w branży jest używanie rozdzielczości 300 ppi dla materiałów drukowanych, co pozwala uzyskać wyraźne, ostre obrazy. Rozdzielczość 72 ppi jest niewystarczająca do drukowania, ponieważ prowadzi do widocznych pikseli, co obniża jakość wizualną publikacji. W kontekście 'wydruku plakatów w formacie A2', również niezbędna jest wyższa rozdzielczość. Plakaty, szczególnie w dużych formatach, muszą być wydrukowane z odpowiednią ostrością, aby przyciągały wzrok i były estetyczne oraz profesjonalne. Ponadto, 'wydruk przestrzenny 3D' nie odnosi się do grafiki rastrowej, ale do modelowania trójwymiarowego, które również wymaga wyższej rozdzielczości i innego podejścia do projektowania. Typowe błędy myślowe, które mogą prowadzić do takich wniosków, to mylenie zastosowań mediów elektronicznych z wymaganiami druku oraz niedostateczne zrozumienie różnic w technologii obrazowania.