Odpowiedź RGB jest poprawna, ponieważ jest to przestrzeń barw, która jest najbardziej powszechnie stosowana do przechowywania i wyświetlania grafik bitowych w trybie kolorowym. RGB, czyli Red, Green, Blue, to model kolorów addytywnych, w którym kolory są tworzone poprzez łączenie światła w trzech podstawowych barwach. W praktyce, każdy piksel w grafice bitowej reprezentowany jest jako kombinacja tych trzech kolorów, co pozwala na uzyskanie szerokiej gamy odcieni. Przykładowo, w grafice komputerowej i web designie, kolory są często definiowane za pomocą wartości RGB, co zapewnia spójność i precyzję w reprodukcji kolorów na różnych urządzeniach. Dobre praktyki w pracy z kolorami w grafice komputerowej zalecają korzystanie z modeli RGB dla wyświetlania kolorów na ekranie, gdyż to właśnie ten model najlepiej odwzorowuje sposób, w jaki nasze oczy postrzegają kolory w naturalnym świecie. W kontekście druku, RGB jest często konwertowane na model CMYK, aby dostosować kolory do specyfiki drukowanych materiałów.
Wybór innych przestrzeni barw, takich jak PCS, CMYK czy CIE LAB, jest wynikiem nieporozumienia dotyczącego zastosowania odpowiednich modeli kolorów w kontekście grafiki bitowej. PCS, czyli Profile Connection Space, to przestrzeń stosowana w zarządzaniu kolorami, ale nie jest bezpośrednio używana do przechowywania grafik bitowych. Jej celem jest umożliwienie m.in. wymiany kolorów między różnymi urządzeniami, co może wprowadzać zamieszanie, gdyż nie jest przestrzenią barw w sensie bezpośredniego wykorzystania w grafice. Z kolei CMYK, czyli model kolorów stosowany głównie w druku, opiera się na subtraktywnym mieszaniu kolorów i nie jest odpowiedni do pracy z grafiką wyświetlaną na ekranie. Przestrzeń CMYK jest używana do przygotowywania materiałów do druku, a nie do przechowywania kolorów w dokumentach elektronicznych. CIE LAB to kolejny model, który jest używany w analizie kolorów i ich percepcji, ale również nie jest przeznaczony do bezpośredniego przetwarzania grafik bitowych. Wybierając nieodpowiednią przestrzeń barw, można wprowadzić błędy w kolorystyce, co negatywnie wpłynie na jakość wizualną końcowego produktu.