Odpowiedź dotycząca podkładów kompozytowych jest prawidłowa, ponieważ w budowie tras kolejowych rzeczywiście nie stosuje się podkładów kompozytowych. Podkłady kompozytowe, mimo że są nowoczesnym wynalazkiem, nie znalazły zastosowania w transporcie kolejowym z powodu ich ograniczonej wytrzymałości na wysokie obciążenia oraz niskiej odporności na działanie warunków atmosferycznych. W praktyce w budowie linii kolejowych najczęściej wykorzystuje się podkłady drewniane, betonowe oraz struno-betonowe, które charakteryzują się dużą trwałością oraz odpowiednim rozkładem sił na konstrukcję torowiska. Dobre praktyki w branży kolejowej sugerują stosowanie podkładów betonowych w miejscach o dużym natężeniu ruchu, gdyż oferują one lepsze parametry nośności oraz dłuższą żywotność. Warto również zauważyć, że podkłady drewniane są cenione za swoje właściwości amortyzacyjne w kontekście drgań, jednak ich użytkowanie w nowoczesnych projektach jest coraz bardziej ograniczane z powodu problemów z konserwacją oraz wpływem na środowisko. Rekomendacje branżowe wskazują, że wybór odpowiedniego materiału podkładowego powinien być dokonany na podstawie analizy warunków lokalnych oraz przyszłego obciążenia torowiska.
Podkłady drewniane są tradycyjnie stosowane w budownictwie kolejowym, szczególnie w mniej intensywnych liniach, ze względu na swoje właściwości, takie jak elastyczność oraz zdolność do amortyzacji drgań. Użytkowanie podkładów drewnianych może być uzasadnione w lokalizacjach, gdzie koszty związane z budową są kluczowym czynnikiem, a również tam, gdzie nie przewiduje się dużego natężenia ruchu. W praktyce jednak, ich trwałość jest ograniczona, co prowadzi do konieczności częstej wymiany, co zwiększa ogólne koszty utrzymania infrastruktury kolejowej. Podkłady betonowe, z kolei, są szeroko stosowane w nowoczesnych systemach kolejowych, ponieważ oferują wyższą odporność na obciążenia oraz dłuższą żywotność, co czyni je preferowanym wyborem dla większości projektów. Podkłady struno-betonowe, które są wzmocnione włóknami stalowymi, łączą cechy podkładów betonowych z lekkością i łatwością transportu, co również czyni je popularnym rozwiązaniem w budownictwie. W związku z tym, błędne może być myślenie, że konstrukcja torowisk nie może opierać się na tych materiałach. Dobrze jest pamiętać, że wybór typu podkładu powinien być oparty na szczegółowej analizie wymagań projektowych oraz warunków lokalnych, co pozwoli na optymalizację kosztów oraz efektywności całego systemu kolejowego.