Odpowiedź 10 kN jest poprawna, ponieważ zgodnie z normami dotyczącymi bezpieczeństwa w budownictwie podwieszanie do pojedynczej kotwi obudowy ostatecznej wyrobiska nie powinno przekraczać tego ciężaru. Przekroczenie 10 kN może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, takich jak zbyt duże obciążenie kotwi, co z kolei może prowadzić do ich zerwania lub uszkodzenia struktury. W praktyce oznacza to, że podczas instalacji elementów wyposażenia, takich jak wsparcia czy innego rodzaju sprzęt, należy zawsze uwzględniać całkowite obciążenie, które kotwy będą musiały wytrzymać. W branży górniczej oraz budowlanej stosuje się również dodatkowe marginesy bezpieczeństwa i analizy wytrzymałościowe, aby upewnić się, że zastosowane rozwiązania są zgodne z wymaganiami norm. Przykładowo, zaleca się użycie podwójnych kotew w przypadku cięższych elementów lub ich równomierne rozłożenie, co minimalizuje ryzyko i zwiększa stabilność konstrukcji.
Odpowiedzi 6 kN, 8 kN oraz 12 kN nie są poprawne, ponieważ w każdym z tych przypadków zignorowano kluczowe zasady dotyczące maksymalnego obciążenia, jakie może być przenoszone przez pojedynczą kotwi. Odpowiedź 6 kN lub 8 kN może wydawać się bezpieczna, jednak w praktyce są to wartości znacznie zaniżone w kontekście obciążeń występujących w rzeczywistych warunkach pracy. Właściwe podejście do obliczeń obciążeń powinno uwzględniać nie tylko statyczne, ale i dynamiczne obciążenia, które mogą wystąpić w wyniku ruchu maszyn czy wibracji. Przyjmowanie niższych wartości obciążenia może prowadzić do przekonania, że elementy obudowy są stosunkowo bezpieczne, co jest nieprawidłowe, gdyż nie uwzględnia rzeczywistych warunków użytkowania. Z kolei odpowiedź 12 kN, mimo że może wydawać się odstępstwem od normy, nie uwzględnia faktu, że przekroczenie wartości 10 kN może powodować ryzyko uszkodzenia nie tylko samej kotwi, ale także całej struktury podwieszanej. Należy pamiętać, że normy branżowe oraz edukacja w zakresie obliczeń wytrzymałościowych są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy i uniknięcia potencjalnych katastrof.