Barwę zieloną w przestrzeni kolorów CMYK uzyskuje się przez zmieszanie odpowiednich proporcji składowych Cyan (Ci) oraz Yellow (Y). Konkretnie, zielony kolor powstaje, gdy składowa Cyan jest na poziomie wysokim, a Yellow również jest obecny w odpowiedniej ilości. W praktyce, w procesie druku, odpowiednie proporcje tych dwóch kolorów mogą się różnić w zależności od pożądanej intensywności zieleni, jednak z zasady, to właśnie mix Ci i Y pozwala na uzyskanie tego odcienia. W kontekście standardów druku, na przykład, w przypadku druku offsetowego, kluczowe jest precyzyjne ustawienie tych wartości w celu zapewnienia spójności kolorystycznej. Warto również dodać, że przy projektowaniu materiałów drukowanych, wzięcie pod uwagę palety kolorów CMYK jest niezbędne, aby uniknąć nieprzewidzianych różnic w odcieniach na finalnym produkcie. Użycie zdefiniowanych standardów kolorystycznych, takich jak Pantone, może również wspomóc proces w osiągnięciu zamierzonych efektów wizualnych.
Barwa zielona uzyskiwana w przestrzeni kolorów CMYK często budzi pewne nieporozumienia związane z proporcjami i kombinacją kolorów. Osoby, które wybierają odpowiedzi takie jak MiK, M i Y, czy CiM, mogą nie być w pełni świadome zasad działania modelu barw CMYK. Model ten jest oparty na subtraktywnej teorii kolorów, gdzie barwy powstają przez odejmowanie światła od białego tła. W przypadku barwy zielonej, kluczowe jest zrozumienie, że niebieski kolor (Cyan) działa jako komponent, który w połączeniu z żółtym (Yellow) tworzy zieleń. Odpowiedzi bazujące na M (Magenta) są błędne, ponieważ Magenta nie przyczynia się do powstawania zieleni, a wręcz przeciwnie - wprowadza do mieszanki odcienie purpurowe, co jest całkiem inną barwą. Z kolei odpowiedzi łączące Ci z M również są mylące, gdyż dodanie Magenty do Cyan i Yellow zmienia właściwości kolorystyczne w sposób niepożądany, prowadząc do brązowych lub szarych odcieni. Tego typu błędne podejścia mogą wynikać z niepełnego zrozumienia teorii mieszania kolorów oraz praktyki stosowania przestrzeni CMYK w procesie druku. Aby osiągnąć zamierzony efekt kolorystyczny, niezbędne jest posiadanie wiedzy o interakcji kolorów w tym systemie oraz umiejętność precyzyjnego ustawienia proporcji poszczególnych komponentów, co jest kluczowe w profesjonalnym druku. Warto zaznaczyć, że projektując materiały graficzne, każdy kolor powinien być starannie dobrany, aby uniknąć nieprzewidzianych efektów wizualnych, które mogą wynikać z niewłaściwego doboru składowych kolorów.