Dywiz, czyli znak '-', pełni rolę łącznika, który służy do połączenia wyrazów w zdaniach oraz jako znak przeniesienia w przypadku łamania wyrazów na końcu linii. W praktyce, dywiz jest wykorzystywany w takich konstrukcjach jak np. 'wieloletni-pracownik' czy 'proszę przejść do następnej-strony'. Jest on szczególnie przydatny w redakcji tekstów, gdzie istnieje potrzeba zachowania klarowności i płynności w pisaniu. Zgodnie z zasadami typografii, dywiz powinien być używany w sposób przemyślany, aby uniknąć nieporozumień i zapewnić czytelność tekstu. Dobrym przykładem zastosowania dywizu jest w dokumentach technicznych, gdzie precyzyjna terminologia jest kluczowa, a połączenie wyrazów może znacząco wpłynąć na interpretację treści. Użycie dywizu w kontekście przeniesienia wyrazów jest również zgodne z normami typograficznymi, które podkreślają konieczność zachowania integralności wyrazów w tekstach drukowanych.
Wybór odpowiedzi związanych ze znakami wyliczenia, cudzysłowami czy znakami matematycznymi wskazuje na niepełne zrozumienie roli, jaką dywiz odgrywa w składzie zdania. Dywiz nie jest znakiem wyliczenia ani wyróżnienia - te funkcje pełnią inne znaki interpunkcyjne, takie jak przecinki, średniki czy kropki. Na przykład, w procesach twórczych, takich jak pisanie esejów czy raportów, to właśnie przecinki i średniki pomagają w wyliczaniu elementów, a nie dywizy. Cudzysłowy, czy to francuskie, czy ostrokątne, są używane do zaznaczania cytatów lub dialogów, co różni się od funkcji dywizu, który łączy wyrazy lub dzieli je na końcu linii. Co więcej, dywiz nie pełni roli znaku matematycznego lub chemicznego, ponieważ takie oznaczenia mają specyficzne zastosowania i są definiowane przez odpowiednie konwencje w danej dziedzinie. Mylne jest także stosowanie dywizu w kontekście cudzysłowów, ponieważ oba znaki mają odmienne funkcje i zastosowania w piśmiennictwie. W sumie, błędne odpowiedzi wynikają z nieporozumienia dotyczącego różnorodności znaków interpunkcyjnych oraz ich specyficznych zastosowań, co jest kluczowe w kontekście pisania i redagowania tekstów.