Odpowiedź CMYK jest poprawna, ponieważ ta przestrzeń barwna jest standardem w druku. CMYK, czyli Cyan, Magenta, Yellow i Black, odzwierciedla sposób, w jaki tusze drukarskie mieszają się ze sobą na białym papierze, aby uzyskać różnorodne kolory. Przygotowując projekt graficzny przeznaczony do drukowania, stosowanie przestrzeni CMYK pozwala na uzyskanie dokładnych kolorów, które będą wiernie odwzorowane w końcowym produkcie. Na przykład, przy projektowaniu kartonowych pudełek, które często występują w opakowaniach produktów, kluczowe jest, aby kolory odpowiadały tym, które widzimy na ekranie. Użycie CMYK zapewnia, że kolory nie ulegną znacznym zmianom podczas procesu druku, co jest częstym problemem przy korzystaniu z RGB. Standardy branżowe zalecają konwersję projektów z RGB do CMYK przed ich wysłaniem do druku, aby uniknąć nieprzewidywalnych rezultatów i zminimalizować ryzyko błędów kolorystycznych. Warto również pamiętać, że niektóre kolory, które są wyświetlane na ekranie w RGB, mogą być poza zakresem możliwości druku w CMYK, co jest kolejnym powodem, dla którego ta przestrzeń barwna jest preferowana w kontekście druku.
Wybór RGB, LAB i HSL jako przestrzeni barwnych do projektowania materiałów drukowanych wiąże się z istotnymi nieporozumieniami dotyczącymi procesów druku oraz sposobów, w jakie kolory są reprezentowane w różnych mediach. RGB (Red, Green, Blue) jest kolorowym modelem stosowanym głównie w urządzeniach elektronicznych, takich jak monitory i telewizory, gdzie kolory tworzone są poprzez mieszanie światła w różnych proporcjach. Niestety, przestrzeń RGB nie nadaje się do druku, ponieważ nie odwzorowuje rzeczywistych procesów mieszania tuszy. LAB, z kolei, jest przestrzenią koloru opartą na percepcji, co czyni ją bardziej uniwersalną, ale nie jest standardem w druku. LAB jest użyteczny w niektórych zastosowaniach związanych z obróbką kolorów, jednak w kontekście druku jego wykorzystanie wymaga konwersji do CMYK, co wprowadza dodatkowe ryzyko utraty informacji o kolorach i ich odwzorowaniu. HSL (Hue, Saturation, Lightness) jest innym systemem, który, mimo że oferuje pewne zalety w zakresie manipulacji kolorami, również nie jest odpowiedni do druku. HSL jest bardziej skoncentrowany na percepcyjnej stronie koloru, a nie na fizycznym procesie mieszania barw, co czyni go niewłaściwym wyborem do przygotowania grafiki do druku, ponieważ nie uwzględnia rzeczywistych warunków produkcji. W praktyce, wybór niewłaściwej przestrzeni barwnej przed rozpoczęciem projektu może prowadzić do poważnych problemów z jakością kolorów w finalnym produkcie, co jest typowym błędem myślowym wśród projektantów, którzy nie są świadomi różnic między mediami elektronicznymi a drukowanymi.