Adobe Dreamweaver to narzędzie zaprojektowane przede wszystkim do tworzenia i edycji stron internetowych, a nie do modelowania obiektów 3D. Choć jest to potężna aplikacja w kontekście projektowania interfejsów użytkownika i programowania w językach webowych, nie oferuje funkcji związanych z modelowaniem czy przygotowaniem modeli do druku 3D. Przykładem użycia Dreamweavera jest tworzenie responsywnych stron internetowych, gdzie istotne jest wykorzystanie HTML, CSS oraz JavaScript. Narzędzie to skupia się na aspektach związanych z front-endem, co stawia je w zupełnie innej kategorii niż programy takie jak 3dMax czy Blender, które są stworzone z myślą o grafice 3D i modelowaniu. W kontekście druku 3D, wykorzystanie odpowiednich programów do modelowania jest niezbędne, z uwagi na konieczność generowania plików w formatach takich jak STL czy OBJ, co nie jest możliwe w Dreamweaverze.
Odpowiedzi takie jak 3dMax, Blender czy Autodesk 123D są popularnymi narzędziami przeznaczonymi do modelowania obiektów 3D, które umożliwiają tworzenie złożonych modeli do druku 3D. 3dMax jest znany w branży architektonicznej oraz filmowej, gdzie wykorzystuje się go do projektowania wizualizacji architektonicznych oraz efektów wizualnych. Blender jest potężnym narzędziem open-source, które obsługuje zarówno modelowanie, jak i animację, co czyni go wszechstronnym wyborem dla artystów 3D. Autodesk 123D to z kolei aplikacja dostosowana dla hobbystów, oferująca intuicyjny interfejs do modelowania, który również przygotowuje pliki do druku 3D. Często błędnie postrzega się te programy jako podobne do Dreamweavera z powodu ich zaawansowanych możliwości projektowania, jednak kluczowa różnica polega na ich przeznaczeniu. Programy te pozwalają na edycję siatek 3D, dodawanie tekstur oraz konwersję modeli do formatów odpowiednich dla drukarek 3D. Rozumienie różnic między tymi aplikacjami jest istotne, aby skutecznie wybierać narzędzia do konkretnych zadań. Kluczowym aspektem jest także znajomość standardów branżowych w zakresie przygotowania modeli do druku, co jest niezbędne w przypadku zastosowania programów dedykowanych grafice 3D.