Nadruki reklamowe na samochody najczęściej wykonuje się przy użyciu atramentów solwentowych, które charakteryzują się wyjątkową trwałością oraz odpornością na działanie promieni UV, co jest kluczowe dla zewnętrznych aplikacji. Atramenty te powstają na bazie rozpuszczalników organicznych, co sprawia, że idealnie przylegają do różnych powierzchni, w tym do lakieru samochodowego. Praktyczne zastosowanie tych atramentów można zaobserwować w produkcji folii, które są wykorzystywane do pokrywania całych pojazdów lub ich części w celu reklamy. W branży reklamowej ważne jest, aby nadruki były odporne na warunki atmosferyczne, co sprawia, że atramenty solwentowe są uznawane za standard do takich zastosowań. Dodatkowo, technologie druku solwentowego umożliwiają uzyskanie żywych kolorów oraz detali, co przyciąga uwagę i zwiększa efektywność kampanii marketingowych. Warto również zauważyć, że przy użyciu tych atramentów można osiągnąć różne efekty wykończenia, co dodatkowo wpływa na estetykę reklamy.
Podejścia związane z używaniem atramentów mildsolwentowych, lateksowych czy UV w kontekście nadruków na samochodach są istotnie nieadekwatne i mogą prowadzić do szeregu problemów. Atramenty mildsolwentowe, mimo że są mniej szkodliwe dla środowiska, nie zapewniają takiej samej trwałości i odporności na czynniki zewnętrzne jak ich solwentowe odpowiedniki. Dlatego nie są one rekomendowane do druku na pojazdach, które narażane są na intensywne warunki atmosferyczne. Lateksowe atramenty, choć przyjazne dla środowiska i łatwe w aplikacji, charakteryzują się mniejszą odpornością na działanie UV i mogą nie wytrzymać długo w trudnych warunkach zewnętrznych, co czyni je mniej praktycznymi w kontekście długoterminowych aplikacji na samochodach. Z kolei atramenty UV, które utwardzają się pod wpływem promieniowania ultrafioletowego, mogą być stosowane w niektórych przypadkach, jednak ich zastosowanie w druku na pojazdach nie jest powszechne z powodu kosztów oraz zastosowanej technologii. W praktyce, wybór odpowiednich atramentów powinien być uwzględniony w kontekście ich właściwości fizycznych oraz przeznaczenia, co często jest pomijane w codziennych decyzjach drukarskich.