Kwalifikacja: HAN.01 - Prowadzenie sprzedaży
Zawód: Technik handlowiec
Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "Oczekujących doradztwa" jest trafna. Z tego, co widzę, to panie z tej grupy często szukają pomocy, żeby lepiej ogarnąć to, co chcą kupić. Zazwyczaj potrzebują więcej informacji i wsparcia. W praktyce, marketing skierowany do nich może obejmować różne formy pomocy, jak darmowe konsultacje, pokazy produktów czy dostęp do materiałów edukacyjnych. Można to zauważyć na przykład w kosmetykach, gdzie dziewczyny często pytają o najlepsze sposoby dbania o skórę i co wybrać. Dobrze zrobiona kampania powinna bazować na ich potrzebach – czyli stawiać na to, żeby nawiązać relację i oferować dobre doradztwo w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Patrząc na inne odpowiedzi, widać, że każda z nich ma trochę błędnych założeń co do tego, czego klientki naprawdę potrzebują. Panie "konserwatywne" w ogóle nie szukają intensywnego wsparcia, bo za bardzo trzymają się tradycji i nie lubią nowości. Dla nich lepsze będą reklamy, które budują zaufanie do marki. A te, które "reagują emocjonalnie", wybierają raczej to, co im się podoba w danym momencie, więc najczęściej robią zakupy impulsownie i niekoniecznie potrzebują doradztwa. Dla nich lepiej sprawdzą się kampanie oparte na emocjach, coś jak storytelling czy ciekawe reklamy. Z kolei "zdecydowane" panie mają już wyrobione zdanie i rzadko potrzebują pomocy, bo same dobrze wiedzą, czego chcą. Podejście do tych wszystkich grup powinno być dostosowane do ich zachowań zakupowych, co wymaga dobrej segmentacji rynku, żeby wiedzieć, jak do nich dotrzeć.