Zawód: Technik handlowiec
Kategorie: Towaroznawstwo Marketing i promocja
Jak się dobrze nad tym zastanowić, to umieszczanie towarów, które szybko się sprzedają, na wysokości oczu klientów, to naprawdę dobra sprawa. Napoje, przekąski czy sezonowe produkty – wszystko, co chcemy, żeby klienci widzieli w pierwszej kolejności, powinno być na wysokości ich wzroku. Zauważ, że jak coś jest na wyciągnięcie ręki, to łatwiej to zauważyć i kupić. Ludzie często decydują się na impulsowe zakupy, więc dobry układ sklepu i przemyślane umiejscowienie produktów mogą znacznie zwiększyć sprzedaż. Poza tym, gdy najpopularniejsze produkty są na wysokości oczu, klienci nie muszą się schylać, co bywa naprawdę uciążliwe. W końcu to wszystko sprowadza się do tego, żeby towar był widoczny i łatwo dostępny. Na przykład, dobrze jest umieścić najczęściej kupowane napoje właśnie na wysokości oczu w lodówkach – wtedy na pewno przyciągną uwagę.