Twoja odpowiedź 620 szt. jest poprawna. Aby ustalić zapotrzebowanie na towar w czerwcu, zastosowano standardową formułę, która uwzględnia prognozowaną sprzedaż, planowany zapas końcowy oraz zapas początkowy. Wartości te są kluczowe przy planowaniu logistycznym i zarządzaniu zapasami, co pozwala na optymalizację kosztów oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. W naszym przypadku, aby obliczyć zapotrzebowanie, dodaliśmy prognozowaną sprzedaż (640 szt.) do planowanego zapasu końcowego (80 szt.) i odjęliśmy zapas początkowy (100 szt.). Wyliczenia dają nam wynik 620 szt. Takie podejście jest zgodne z dobrymi praktykami branżowymi, które zalecają uwzględnianie wszystkich istotnych zmiennych w procesie prognozowania zapotrzebowania. Dzięki temu można zminimalizować ryzyko nadmiarów lub niedoborów towarów, co ma istotne znaczenie nie tylko dla utrzymania ciągłości dostaw, ale również dla optymalizacji marż zysku.
Wybór innej wartości zapotrzebowania na towar, niż 620 szt., wskazuje na nieporozumienie w stosunku do podstawowych zasad obliczania zapotrzebowania. Często błąd polega na tym, że osoby mylnie przypisują wartości do formuły, ignorując kluczowy składnik, którym jest zapas początkowy. Na przykład, skumulowanie prognozowanej sprzedaży z zapasem końcowym, bez uwzględnienia stanu początkowego, prowadzi do przeszacowania zapotrzebowania, co w praktyce oznacza nadmiar zapasów i potencjalne straty finansowe. W przypadku, gdy ktoś wybrał 640 szt., mogło to wynikać z przyjęcia, że sama prognozowana sprzedaż wystarczy do określenia zapotrzebowania, co jest błędnym podejściem. Inne odpowiedzi mogą wskazywać na nieprawidłowe interpretacje wartości zapasów, jak na przykład zbyt wysokie zapotrzebowanie wynikające z błędnej oceny zapasu końcowego. Problemem jest zrozumienie, że zarówno zapas początkowy, jak i końcowy pełnią znaczącą funkcję w procesie zarządzania łańcuchem dostaw. Dlatego ważne jest, aby nie tylko znać te wartości, ale umieć je właściwie wykorzystać w obliczeniach, co pozwala na efektywne planowanie i uniknięcie niepożądanych sytuacji w przepływie towarów.