Zawód: Technik hotelarstwa
Kategorie: Obsługa gościa Wyposażenie i organizacja recepcji Bezpieczeństwo i BHP
Wydanie nowej karty elektronicznej dla gościa hotelowego, który zgubił klucz, jest zgodne z najlepszymi praktykami w zarządzaniu obiektami noclegowymi. W przypadku utraty klucza, recepcjonista powinien niezwłocznie podjąć kroki w celu zabezpieczenia pokoju oraz zapewnienia bezpieczeństwa gościa. Wydanie nowej karty elektronicznej eliminuje ryzyko nieautoryzowanego dostępu do pokoju przez osobę, która mogłaby znaleźć zgubiony klucz. Prawidłowa procedura powinna również obejmować zablokowanie zgubionej karty, aby zapobiec jej użyciu. W wielu nowoczesnych hotelach stosuje się systemy zarządzania, które umożliwiają łatwe i szybkie generowanie nowych kart oraz aktualizowanie statusu zgubionych kluczy. Przykładowo, w przypadku hoteli z systemem zarządzania gośćmi (PMS – Property Management System), recepcjonista może w prosty sposób zablokować zgubioną kartę, a następnie wydać nową, co znacznie przyspiesza proces i minimalizuje ryzyko związane z bezpieczeństwem.