Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
Zawód: Technik hotelarstwa
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Otworzenie rachunku zbiorczego dla grupy to mega ważny krok w całej procedurze check-in, a powinno się to robić na samym końcu. Dzięki temu cały proces płatności staje się prostszy. Wszelkie koszty związane z pobytem są zbierane w jednym miejscu, co ułatwia życie zarówno grupie, jak i osobie, która nią zarządza. Jak na przykład grupa rezerwuje kilka pokoi i korzysta z różnych usług hotelowych, to jeden rachunek naprawdę ułatwia sprawę przy rozliczaniu wszystkich wydatków. W praktyce otwarcie takiego rachunku powinno być poprzedzone już wcześniejszymi krokami, jak potwierdzenie tożsamości gości czy zbieranie info o rezerwacji. W hotelarstwie to już chyba standard, bo poprawia wydajność i czyni pobyt gości miłym.
Praca recepcjonisty w czasie check-in grupy składa się z kilku kluczowych działań, które powinny być poukładane w kolejności. Na początku, trzeba zapytać o nazwisko z rezerwacji, żeby potwierdzić tożsamość gości. No, ale to powinno być jednym z pierwszych kroków, a nie ostatnim. Ważne jest też, żeby informować o usługach hotelowych, ale to powinno być robione równocześnie z przyjmowaniem gości, żeby wszyscy mieli jasność, co można robić. Przekazanie kart pobytu pilotowi grupy to też nie powinno być na końcu. Tak naprawdę, to powinno dziać się po otwarciu rachunku zbiorczego, żeby wszystko było w porządku i gotowe do przekazania. Z mojego doświadczenia, jeśli te czynności są pomieszane, to może być zamieszanie i goście mogą czuć się sfrustrowani, co na dłuższą metę psuje jakość usług hotelowych. Ważne jest, żeby każdy krok w procedurze check-in miał swoje miejsce i był robiony w odpowiedniej kolejności, żeby wszystko szło gładko i goście byli zadowoleni.