Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
Zawód: Technik hotelarstwa
Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Kiedy przyjeżdżają goście z Izraela, ważne jest, żeby dział gastronomiczny wiedział, co im pasuje do jedzenia i czy mają jakieś specjalne potrzeby dietetyczne. Pamiętaj, że wielu z nich przestrzega diety koszernej, co oznacza, że potrawy muszą spełniać konkretne zasady. Na przykład, mięso musi być koszerne, a nabiał nie powinien być podawany razem z mięsem w tym samym posiłku. Jeśli dział gastronomiczny będzie miał te informacje, goście z pewnością będą się czuli komfortowo i zadowoleni z pobytu. Dobrze też, żeby pomyśleli o wegetariańskich i wegańskich opcjach, bo w Izraelu to też bardzo popularne. Ogólnie, konsultując się z gośćmi i będąc elastycznym z menu, możecie zapewnić im świetne doświadczenie, a to tylko wzmocni dobrą opinię hotelu.
Słuchaj, wybieranie innych działów hotelu, by dostosować usługi dla gości z Izraela, może skończyć się tym, że oferta nie będzie odpowiadać ich potrzebom, co na pewno nie wpłynie dobrze na ich doświadczenie. Dział techniczny, który zajmuje się infrastrukturą, tak naprawdę nie ma nic wspólnego z jedzeniem, ich praca to głównie dbanie o sprzęt. Dział rekreacyjno-wypoczynkowy może zaoferować różne usługi relaksacyjne, ale to dalej nie ma związku z tym, co jedzą goście. A dział handlowo-usługowy, co on ma wspólnego z jedzeniem? Kluczowa sprawa to to, że nie można myśleć, że goście będą zadowoleni z ogólnych usług, jeśli ich potrzeby jedzeniowe nie zostaną spełnione. W turystyce hotelowej jedzenie to istotna część pobytu i każda grupa gości może mieć swoje wymagania, które powinny być brane pod uwagę przez dział gastronomiczny, a nie przez inne działy.