Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
Zawód: Technik hotelarstwa
Który instrument marketingu zastosowano umieszczając informację o ofercie hotelu w lokalnej prasie?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wrzucone info o ofercie hotelu do lokalnej gazety to świetny przykład, jak można promować coś w marketingu. Promocja to w gruncie rzeczy sposób, by rozmawiać z klientami i pokazywać im, co mamy do zaoferowania. W hotelarstwie to może być masę różnych rzeczy – jak reklamy w prasie, posty na social mediach, sezonowe promocje czy ofert bezpośrednich. Reklama w lokalnej gazecie świetnie sprawdzi się, bo dociera do ludzi w okolicy albo turystów, co z kolei zwiększa szansę na zyskanie nowych gości. Dobrze przemyślana kampania nie tylko przyciąga uwagę, ale też buduje markę. W branży hotelarskiej warto tworzyć oferty, które pasują do konkretnej grupy klientów, bo wtedy łatwiej ich skusić do rezerwacji. Warto wiedzieć, że promocja to nie tylko mówienie, co mamy, ale też budowanie fajnych relacji z klientami przez interesujące treści.
Odpowiedzi na temat produktu, dystrybucji i ceny często mogą wprowadzać zamieszanie w marketingu. Produkt to po prostu to, co oferujemy, w tym wypadku oferta hotelu. Może się wydawać, że reklama w prasie pokaże, co mamy w ofercie, ale to nie do końca informuje klientów o tym, co jest dostępne czy jak to wygląda z ceną. Dystrybucja to dostarczanie produktu do klienta, a tu publikacja ogłoszenia w gazie nie ma z tym bezpośredniego związku. Co do ceny, to chodzi o to, ile klienci muszą zapłacić, ale znów, to nie jest związane z wrzucaniem ogłoszenia w prasie. Często ludzie mylą różne elementy marketingu i myślą, że są one takie same w kontekście promocji. W praktyce, żeby dobrze dotrzeć do klientów, trzeba rozumieć, że promocja współpracuje z innymi elementami, ale sama w sobie skupia się na komunikacji i budowaniu relacji z klientem, co nie ma nic wspólnego z produktem, dystrybucją ani ceną.