Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
Zawód: Technik hotelarstwa
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wiesz, ta informacja o inwazji komarów na polskim wybrzeżu to naprawdę ważna sprawa, bo może mocno wpłynąć na to, jak ludzie decydują się na wakacje. Te małe owady to nie tylko estetyczny kłopot, ale także poważny problem zdrowotny, bo mogą przenosić różne choroby. Klienci hoteli, bojąc się uciążliwości związanej z tymi insektami, mogą zrezygnować z planów wakacyjnych. W branży hotelarskiej warto by było słuchać gości i spoglądać na to, co mówi się w mediach o rzeczach, które mogą wpłynąć na ich pobyt. Fajnie byłoby też pomyśleć o jakichś strategiach marketingowych, żeby złagodzić te negatywne skojarzenia, na przykład oferując coś przeciwko owadom albo dzieląc się informacjami o tym, jak sobie z nimi radzić w okolicy hotelu. To może pomóc utrzymać dobry poziom rezerwacji, nawet gdy nie są to najlepsze informacje.
No, tak, to wybór promocyjnej ceny za nocleg przy dłuższym pobycie niż 7 dni może wydawać się fajny, ale nie bierze pod uwagę tego, co się dzieje w sezonie i na lokalnym rynku. Chociaż fajne ceny mogą przyciągać ludzi, to nie wystarczą, jeśli w mediach krąży info o problemach, jak inwazja komarów. Ludzie często działają emocjonalnie, a to co słyszą w mediach na pewno na to wpływa. Nawet jeśli prognozy mówią o słonecznym lecie, to jeśli klienci obawiają się komarów, to mogą nie przyjechać. Odnowienie pokoi hotelowych jest oczywiście ważne, ale samo to nie zmieni zdania gości, gdy na zewnątrz są komary. Często popełnia się błąd w marketingu hoteli, nie doceniając wpływu czynników zewnętrznych na wybory klientów. Dobry zarządca hotelu powinien patrzeć nie tylko na ceny, ale też na to, co wpływa na komfort gości, jak stan środowiska, bo to ma kolosalne znaczenie dla ich doświadczeń i tego, czy będą chcieli wrócić.