Zawód:  Technik hotelarstwa 
 Kategorie:  Obsługa gościa  Usługi dodatkowe i marketing 
Promocja sprzedaży to taki sposób na zachęcenie ludzi do kupowania produktów albo usług, zwłaszcza w krótkim czasie. Robi się to różnymi akcjami, na przykład rabatami, kuponami czy specjalnymi ofertami. W tym przypadku hotel postanowił dać 30% zniżki dla studentów, co jest super przykładem promocji sprzedaży. Takie rzeczy często robią hotele, żeby przyciągnąć młodszych klientów, którzy bardziej zwracają uwagę na ceny. Dzięki niższym cenom dla studentów, można nie tylko zwiększyć rezerwacje, ale też zyskać pozytywne opinie o marce, co w przyszłości może przynieść więcej klientów. Fajnie jest też to, że takie promocje mogą szybko zwiększyć popyt, a ich efekt można łatwo sprawdzić, porównując wyniki sprzedaży przed i po wprowadzeniu promocji. W hotelarstwie dobrze jest też dbać o to, żeby promocje były dobrze komunikowane, co zwiększa ich skuteczność.