Aby odtwarzać dźwięki w pełnym zakresie ludzkiego słuchu, który wynosi od 16 Hz do 20 kHz, karta dźwiękowa musi posiadać odpowiednią częstotliwość próbkowania. Zasada Nyquista wskazuje, że aby wiernie odtworzyć sygnał analogowy, częstotliwość próbkowania powinna być co najmniej dwukrotnością najwyższej częstotliwości, którą chcemy uchwycić. W tym przypadku, najwyższa częstotliwość wynosi 20 kHz, więc minimalna częstotliwość próbkowania powinna wynosić 40 kHz. Przykładem zastosowania tych zasad jest produkcja muzyki, gdzie wysokiej jakości dźwięk jest kluczowy. W profesjonalnych studiach nagraniowych standardem jest używanie kart dźwiękowych o częstotliwości próbkowania 44,1 kHz lub wyższej, co pozwala na oddanie pełnego zakresu dźwięków. Praktyka ta jest zgodna z zaleceniami standardów audio, takich jak AES/EBU oraz ITU-R BS.1114, które promują wysoką jakość nagrań i reprodukcji dźwięku.
Wybierając odpowiedzi, które nie spełniają wymogu częstotliwości próbkowania 40 kHz, można zauważyć szereg nieporozumień dotyczących podstaw akustyki i technologii dźwięku. Odpowiedź 32 kHz nie pozwala na wierne odtworzenie sygnałów w pełnym zakresie ludzkiego słuchu, ponieważ przy tej częstotliwości próbkowania najwyższa rejestrowana częstotliwość wynosi jedynie 16 kHz. Wybór 20 kHz również jest niewłaściwy, ponieważ ta częstotliwość próbkowania umożliwia odtwarzanie dźwięków tylko do 10 kHz, co znacznie ogranicza zakres słyszalnych dźwięków. Odpowiedź 16 kHz jest jeszcze mniej odpowiednia, gdyż pozwala na odtwarzanie jedynie do 8 kHz, co jest daleko niewystarczające dla pełnej reprodukcji dźwięków muzycznych czy efektów dźwiękowych. Te błędne odpowiedzi wynikają z niepełnego zrozumienia zasady Nyquista, która jest fundamentalna w inżynierii dźwięku. W praktyce, stosowanie odpowiednich częstotliwości próbkowania jest kluczowe, aby zapewnić wysoką jakość dźwięku, co jest szczególnie istotne w kontekście produkcji audio, broadcasting oraz w zastosowaniach multimedialnych. Wybór niewłaściwej częstotliwości nie tylko prowadzi do utraty jakości, ale także może skutkować artefaktami dźwiękowymi, które są delektowane przez profesjonalnych słuchaczy oraz audiofilów.