Odpowiedź RGB jest poprawna, ponieważ odnosi się do addytywnego modelu kolorów, który wykorzystuje trzy podstawowe kolory: czerwony (R), zielony (G) i niebieski (B). Model ten jest szeroko stosowany w różnych dziedzinach, takich jak fotografia cyfrowa, telewizja, oraz projektowanie graficzne. W modelu RGB kolory są tworzone poprzez dodawanie różnych intensywności tych trzech kolorów podstawowych. Na przykład, łącząc pełną intensywność czerwonego, zielonego i niebieskiego uzyskujemy biały kolor, podczas gdy brak wszystkich trzech kolorów prowadzi do uzyskania czerni. Dodatkowo, RGB jest standardem w wielu formatach plików graficznych, takich jak JPEG i PNG, co czyni go kluczowym dla twórców treści cyfrowych. Zrozumienie tego modelu jest niezbędne dla profesjonalistów zajmujących się kolorystyką, ponieważ umożliwia właściwe zarządzanie kolorami w różnych mediach oraz zapewnia spójność wizualną w projektach.
Wybór odpowiedzi CMY, HSB lub HLS jest błędny z powodu fundamentalnych różnic w podejściu do reprezentacji kolorów. Model CMY (Cyan, Magenta, Yellow) jest oparty na modelu subtraktywnym, który jest używany głównie w druku. W tej koncepcji kolory są tworzone poprzez odejmowanie światła od białego, co różni się od dodawania kolorów w modelu RGB. Użycie modelu CMY w kontekście źródeł światła, takich jak monitory, wprowadza mylne pojęcia o tym, jak kolory są faktycznie generowane i interpretowane w tych systemach. Z kolei modele HSB (Hue, Saturation, Brightness) oraz HLS (Hue, Lightness, Saturation) są oparte na percepcji kolorów przez ludzi i nie są bezpośrednio związane z fizycznym generowaniem kolorów na ekranie. Te modele są bardziej użyteczne w kontekście edycji kolorów, gdzie interesuje nas, jak kolory są postrzegane przez użytkowników, a nie jak są one tworzone technicznie. Powszechnym błędem jest mylenie modelu addytywnego z subtraktywnym, co prowadzi do nieporozumień w dziedzinie projektowania graficznego oraz obsługi kolorów. Kluczowe jest zrozumienie kontekstu zastosowania odpowiednich modeli kolorów oraz ich ograniczeń, aby uniknąć nieprawidłowych interpretacji oraz błędów w pracy z kolorami w różnych aplikacjach.