Odpowiedź "FALSE" jest poprawna, ponieważ po pierwsze, obliczamy wartość u. Zdefiniowane u jako SQRT(4)-1, co daje nam wartość 2-1=1. Następnie oceniamy wyrażenie (u<1) and (u>=0). Pierwsza część wyrażenia, u<1, jest fałszywa, ponieważ 1 nie jest mniejsze od 1. Druga część, u>=0, jest prawdziwa, ponieważ 1 jest większe lub równe 0. Jednak w operacji logicznej AND, jeśli jedna z części jest fałszywa, całość również jest fałszywa. Dlatego całe wyrażenie przyjmuje wartość FALSE. Tego rodzaju operacje logiczne są powszechnie używane w programowaniu do warunkowego wykonania kodu, co jest kluczowym elementem w tworzeniu aplikacji oraz w analizie danych. Zrozumienie operacji logicznych jest istotne, aby umieć tworzyć skomplikowane warunki w kodzie, co jest cenną umiejętnością w programowaniu.
Wybór odpowiedzi innej niż "FALSE" może wynikać z niepełnego zrozumienia podstawowych zasad logicznych używanych w programowaniu. Zrozumienie, jak działają operatory logiczne, jest kluczowe do podejmowania właściwych decyzji podczas analizy warunków. Wybór "TRUE" jest błędny, ponieważ wynika z założenia, że obie części wyrażenia (u<1 i u>=0) są prawdziwe. Jednakże, w naszym przypadku, pierwsza część wyrażenia jest fałszywa, co sprawia, że całe wyrażenie jest fałszywe. Z kolei odpowiedzi "2" i "0" są niepoprawne, ponieważ nie odpowiadają wartościom, które mogą być przypisane do wyrażenia logicznego. "2" sugeruje, że wynik wyrażenia zwraca liczbę, co jest błędnym podejściem, ponieważ w kontekście logiki wynik może być tylko prawdziwy lub fałszywy. Również "0" jest wynikiem, który nie ma zastosowania w kontekście wyrażeń logicznych, gdyż w programowaniu przyjęto, że "0" często oznacza fałsz, a nie jako wartość zwracaną przez wyrażenie. Doświadczeni programiści często wykorzystują tego typu logiczne wyrażenia w konstrukcjach takich jak instrukcje warunkowe czy pętle, gdzie błędna interpretacja wyników może prowadzić do nieoczekiwanych błędów w działaniu aplikacji. Zrozumienie tych podstawowych zasad jest więc kluczowe dla skutecznego programowania.