Odpowiedź CDR (CorelDRAW) jest poprawna, ponieważ jest to format grafiki wektorowej, który przechowuje obrazy jako zestaw obiektów opartych na wektorach. Dzięki temu składa się z matematycznych równań definiujących kształty i kolory, co pozwala na nieskończoną skalowalność bez utraty jakości. Przykładem zastosowania grafiki wektorowej jest tworzenie logo, które musi być dostosowywane do różnych rozmiarów i zastosowań, takich jak druk na wizytówkach czy banerach. Standardy branżowe, takie jak SVG (Scalable Vector Graphics), również posługują się wektorowym formatem, co czyni go wszechstronnym i popularnym wyborem w projektowaniu graficznym. Użycie formatu wektorowego w projektach typograficznych czy ilustracjach znacząco wpłynie na ich jakość oraz możliwość łatwej edycji. Ponadto, wektory umożliwiają efektywne zarządzanie danymi w programach graficznych, co jest istotne w profesjonalnym środowisku pracy.
Wybór JPG, BMP lub PSD jako formatów grafiki wektorowej jest nieprawidłowy, ponieważ te formaty opierają się na różnych zasadach przechowywania i renderowania obrazów. JPG (JPEG) jest formatem stratnym, który działa na zasadzie kompresji bitmapowej, co oznacza, że obraz jest podzielony na piksele, a przy skalowaniu może utracić jakość. BMP (Bitmap) również wykorzystuje pikselowe przechowywanie obrazu, co skutkuje dużymi rozmiarami plików i brakiem możliwości skalowania bez utraty jakości. Z kolei PSD (Photoshop Document) to format używany głównie w Adobe Photoshop, który również z założenia opiera się na warstwach rastrowych, a nie wektorowych. Decyzja o wyborze formatu graficznego powinna być oparta na zrozumieniu różnic między grafiką wektorową a rastrową. Typowe błędy myślowe w tym zakresie obejmują mylenie jakości obrazu z wielkością pliku oraz brak zrozumienia, w jakich sytuacjach używać poszczególnych formatów. W przypadku projektów, które wymagają skalowania lub edytowania w różnych rozmiarach, grafika wektorowa jest niezastąpiona, podczas gdy grafiki rastrowe najlepiej sprawdzają się w kontekście zdjęć i szczegółowych obrazów, gdzie nie jest wymagane przeskalowywanie.