Interfejs SLI (Scalable Link Interface) jest technologią opracowaną przez firmę NVIDIA, która umożliwia łączenie dwóch lub więcej kart graficznych w celu zwiększenia wydajności obliczeniowej w grach i aplikacjach graficznych. Poprzez synchronizację pracy kart graficznych, SLI pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów sprzętowych, co skutkuje wyższymi klatkami na sekundę oraz lepszą jakością grafiki. W praktyce, wiele gier komputerowych oraz aplikacji wymagających intensywnego przetwarzania graficznego, takich jak symulatory, programy do modelowania 3D czy edycji wideo, zdobywa znaczące korzyści z zastosowania technologii SLI. Dodatkowo, SLI wymaga odpowiedniej płyty głównej, która wspiera tę technologię oraz zasilacza o wystarczającej mocy, aby obsłużyć dodatkowe karty graficzne. W branży gier komputerowych oraz w zastosowaniach profesjonalnych, korzystanie z SLI staje się standardem dla wysokowydajnych komputerów.
Pojęcia przedstawione w niepoprawnych odpowiedziach są mylące i nie mają zastosowania w kontekście SLI. Łączenie czytnika kart z płytą główną, jak również łączenie karty graficznej z odbiornikiem TV, obejmują zupełnie inne aspekty technologii komputerowej. Czytniki kart są zazwyczaj używane do odczytu danych z kart pamięci i nie wymagają zaawansowanej synchronizacji, jak ma to miejsce w przypadku kart graficznych w SLI. Odbiorniki TV natomiast przetwarzają sygnał wideo, co nie jest związane z przyspieszaniem obliczeń w kontekście renderowania grafiki. Połączenie napędu Blu-ray z kartą dźwiękową również nie ma związku z interfejsem SLI, ponieważ dotyczy to przesyłania danych audiowizualnych, a nie współpracy dwóch lub więcej kart graficznych. Kluczowym błędem w tych odpowiedziach jest brak zrozumienia, że SLI jest technologią przeznaczoną do poprawy wydajności graficznej przez łączenie kart graficznych, a nie sprzętu do odtwarzania mediów czy innych komponentów systemu. Wiedza na temat celów i zastosowania SLI jest istotna, aby uniknąć nieporozumień w zakresie architektury systemów komputerowych.