Zawód: Technik informatyk
Kategorie: Sprzęt komputerowy Podstawy elektroniki
Passerowanie to taka technika w grafice komputerowej, która polega na przesyłaniu danych z jednego poziomu do drugiego, ale nie robi tego karta graficzna. Ona więcej skupia się na wyświetlaniu obrazów i renderowaniu grafiki. Zamiast passerowania, karty graficzne mają swoje zadania, jak na przykład filtrowanie anizotropowe, cieniowanie czy mapowanie wypukłości. Filtrowanie anizotropowe jest super ważne, bo poprawia jakość tekstur, zwłaszcza gdy patrzymy na nie pod dziwnym kątem. Cieniowanie z kolei sprawia, że światło i cień w scenach 3D wyglądają bardziej realistycznie. A mapowanie wypukłości dodaje szczegóły do powierzchni obiektów 3D. Jak wiesz, rozumienie tych rzeczy jest kluczowe, jeśli chcesz działać w grafice komputerowej czy tworzeniu gier, bo dzięki temu możesz robić ładniejsze i bardziej zaawansowane aplikacje.