Passerowanie, jako technika związana z obliczeniami graficznymi, odnosi się do procesu, w którym dane są przekazywane z jednego poziomu systemu graficznego do drugiego, jednak nie jest to realizowane przez kartę graficzną. Karta graficzna koncentruje się na przetwarzaniu obrazów i renderowaniu grafiki. Zamiast passerowania, karty graficzne zajmują się różnymi zadaniami, takimi jak filtrowanie anizotropowe, cieniowanie oraz mapowanie wypukłości. Filtrowanie anizotropowe poprawia jakość tekstur w widocznych kątach, a cieniowanie umożliwia realistyczne odwzorowanie światła i cienia w scenach 3D. Mapowanie wypukłości zaś dodaje szczegółów do powierzchni obiektów 3D. Rozumienie tych funkcji jest kluczowe dla każdego, kto chce pracować w dziedzinie grafiki komputerowej i gier, ponieważ pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych i wizualnie atrakcyjnych aplikacji.
Wybór filtrowania anizotropowego, cieniowania lub mapowania wypukłości jako działań, które wykonuje karta graficzna, wskazuje na pewne nieporozumienia dotyczące funkcji i roli kart graficznych w systemach komputerowych. Filtrowanie anizotropowe to technika polepszająca jakość tekstur, szczególnie przy oglądaniu pod ostrym kątem. Karta graficzna jest odpowiedzialna za obliczenia związane z tym procesem, ale sama koncepcja passerowania odnosi się bardziej do ogólnych zasad przesyłania danych w architekturze komputerowej. Cieniowanie, z kolei, jest kluczowym procesem w renderowaniu grafiki, który umożliwia realistyczne odwzorowanie interakcji światła z powierzchniami. Karty graficzne, poprzez jednostki cieniujące, wykonują skomplikowane obliczenia, które determinują, jak obiekty są wyświetlane na ekranie. Mapowanie wypukłości to technika, która pozwala na dodanie detali do powierzchni bez konieczności zwiększania liczby wielokątów, co również jest wykonywane przez karty graficzne. Mylne jest więc postrzeganie tych funkcji jako nieprzynależących do karty graficznej. Zrozumienie, jak te techniki współpracują ze sobą oraz z architekturą kart graficznych, jest fundamentalne dla prawidłowego ujęcia ich roli w procesie renderowania grafiki komputerowej.