Termin SLI (Scalable Link Interface) odnosi się do technologii umożliwiającej współpracę dwóch lub więcej kart graficznych w celu zwiększenia wydajności renderowania grafiki w komputerach. SLI pozwala na równoległe przetwarzanie danych graficznych, co znacznie poprawia płynność działania gier i aplikacji graficznych, zwłaszcza w przypadku wysokiej rozdzielczości i zaawansowanej grafiki 3D. Przykładowo, w grach takich jak 'Battlefield' czy 'Tomb Raider', wykorzystanie SLI może skutkować znacznie wyższym FPS (klatkach na sekundę), co przekłada się na lepsze doświadczenia w trakcie gry. Ważnym aspektem jest również, że aby skorzystać z technologii SLI, niezbędna jest płyta główna obsługująca tę funkcjonalność oraz odpowiednia konfiguracja systemu operacyjnego. Standardy branżowe, takie jak DirectX i OpenGL, wspierają techniki wykorzystywane w SLI, co umożliwia optymalizację procesów graficznych. Dobrą praktyką jest również regularne aktualizowanie sterowników kart graficznych, co pozwala maksymalnie wykorzystać możliwości SLI.
Dyski twarde, karty sieciowe i modemy to urządzenia, które pełnią różne funkcje w systemie komputerowym, jednak nie mają związku z terminem SLI. Dyski twarde odpowiadają za przechowywanie danych, a ich wydajność jest zazwyczaj mierzona w kontekście prędkości odczytu i zapisu, a nie w kontekście współpracy z innymi urządzeniami. Karty sieciowe umożliwiają komunikację między komputerami w sieci, a ich funkcjonalność opiera się na protokołach sieciowych, takich jak Ethernet czy Wi-Fi. Z kolei modemy są odpowiedzialne za łączenie urządzeń z Internetem, konwertując sygnały cyfrowe na analogowe i odwrotnie. Pojęcie SLI jest ściśle związane z grafiką komputerową, a jego mylenie z powyższymi urządzeniami może wynikać z ogólnego zrozumienia roli komponentów komputerowych. Często użytkownicy nieprawidłowo zakładają, że wszelkie technologie poprawiające wydajność w komputerze dotyczą wszystkich jego komponentów, podczas gdy SLI ma zastosowanie wyłącznie w kontekście kart graficznych. Warto zaznaczyć, że technologia ta wymaga także odpowiednich warunków sprzętowych i programowych, co sprawia, że jej skuteczność jest ograniczona do konkretnej konfiguracji sprzętowej.