CrossFireX to technologia opracowana przez firmę AMD, która umożliwia współpracę dwóch lub więcej kart graficznych w celu zwiększenia wydajności renderowania grafiki w grach i aplikacjach 3D. Wykorzystanie CrossFireX w karcie graficznej Sapphire Radeon R9 FURY OC pozwala na rozdzielenie obciążenia obliczeniowego pomiędzy wiele jednostek GPU, co znacznie zwiększa wydajność w porównaniu z używaniem pojedynczej karty. Przykładowo, w grach wymagających intensywnego przetwarzania grafiki, takich jak "Battlefield 5" czy "The Witcher 3", konfiguracja z CrossFireX może dostarczyć płynniejszą rozgrywkę oraz wyższe ustawienia graficzne. Warto również zauważyć, że CrossFireX jest zgodne z wieloma tytułami gier, które są zoptymalizowane do pracy w trybie wielokartowym, co czyni tę technologię atrakcyjnym rozwiązaniem dla entuzjastów gier. Pomimo zalet, użytkownicy powinni być świadomi, że nie wszystkie gry wspierają tę technologię, a czasami mogą występować problemy z kompatybilnością, dlatego istotne jest, aby przed zakupem sprawdzić, czy konkretna gra korzysta z CrossFireX.
SLI (Scalable Link Interface) to technologia opracowana przez firmę NVIDIA, która pozwala na łączenie wielu kart graficznych w celu zwiększenia wydajności. Chociaż SLI jest podobne do CrossFireX, to jest specyficzne dla kart graficznych NVIDIA, co oznacza, że nie ma zastosowania w przypadku karty AMD, jak Sapphire Radeon R9 FURY OC. Stream to technologia wspierająca równoległe przetwarzanie danych, ale nie odnosi się bezpośrednio do wydajności gier. Wspiera ona procesory graficzne w wykonywaniu obliczeń, jednak nie jest dedykowana wielokartowym konfiguracjom jak CrossFireX. CUDA (Compute Unified Device Architecture) to również technologia stworzona przez NVIDIĘ, która pozwala deweloperom wykorzystywać moc obliczeniową kart graficznych NVIDIA do różnych zastosowań obliczeniowych, ale nie jest to technologie związana z wieloma kartami. Typowym błędem jest mylenie tych technologii, co prowadzi do nieprawidłowych wniosków dotyczących ich zastosowania. Ważne jest, aby zrozumieć, że wybór technologii zależy od producenta karty graficznej i jej przeznaczenia, a ich funkcje są dostosowane do specyficznych potrzeb użytkowników. Aby osiągnąć optymalną wydajność, należy zatem wybierać technologie zgodne z posiadanymi komponentami sprzętowymi, a także monitorować ich wsparcie w grach oraz aplikacjach.