Rozdzielczość myszy wynosząca 200 dpi (dots per inch) oznacza, że mysz przesuwa kursor o 200 pikseli na każdy cal, gdy zostanie przesunięta o 1 cal. Monitor Full HD ma rozdzielczość 1920x1080 pikseli, co oznacza, że jego wysokość wynosi 1080 pikseli. Aby przeciągnąć kursor w poprzek ekranu, musimy pokonać szerokość ekranu w pikselach. Zatem, aby obliczyć, jak daleko musimy przesunąć mysz, możemy skorzystać z równania: szerokość ekranu (1920 px) podzielona przez rozdzielczość myszy (200 dpi) daje nam liczbę cali. W tym przypadku: 1920 px / 200 dpi = 9.6 cali. Przeliczając cale na centymetry (1 cal = 2.54 cm), otrzymujemy 9.6 cali * 2.54 cm/cali = około 24.4 cm, co zaokrąglając, daje nam około 25 cm. Takie obliczenia są istotne dla użytkowników komputerów, szczególnie w kontekście projektowania UI/UX oraz w branży gier, gdzie precyzyjne ustawienia myszy mogą wpływać na komfort i efektywność pracy.
Wybór innych odpowiedzi może wynikać z nieporozumień związanych z zamianą jednostek oraz zrozumieniem pojęcia dpi. Odpowiedź 1080 px błędnie sugeruje, że przesunięcie kursora o wysokość ekranu (1080 px) odpowiada przesunięciu myszy, co jest nieprecyzyjne. W rzeczywistości, aby przesunąć kursor w poziomie, musimy brać pod uwagę całkowitą szerokość ekranu, a nie tylko wysokość. Odpowiedź 480 i również jest myląca, ponieważ nie odnosi się do rzeczywistych wymiarów ekranu ani do przeliczeń związanych z dpi; najprawdopodobniej jest to wynik niepoprawnej konwersji jednostek lub błędnego zrozumienia, jak dpi wpływa na ruch kursora. Odpowiedź około 35 cm może być efektem zbytniego uproszczenia obliczeń lub błędnego założenia, że ruch myszy będzie większy niż rzeczywiście jest. Takie podejście może prowadzić do nieefektywnego ustawienia sprzętu, co w praktyce może skutkować problemami z precyzją, a nawet z ergonomią pracy. Ważne jest, aby dobrze rozumieć, jak dpi wpływa na działanie myszy oraz jak przeliczać jednostki, aby dostosować ustawienia sprzętu do własnych potrzeb, co jest kluczowe w profesjonalnych zastosowaniach, takich jak projektowanie graficzne czy gaming.