Odpowiedź 'około 25cm' jest poprawna, ponieważ przy rozdzielczości 200dpi (punktów na cal) przesunięcie kursora na ekranie o 1920 pikseli (szerokość monitora Full HD) wymaga przesunięcia myszy o około 25cm. Rozdzielczość 200dpi oznacza, że na każdy cal długości fizycznej myszy przypada 200 punktów, co możemy przeliczyć na piksele. Zatem, aby obliczyć, ile centymetrów musi być przesunięta mysz, można użyć następującej formuły: (liczba pikseli) / (dpi) * 2.54. W tym przypadku: 1920 / 200 * 2.54 = 24.5cm. W praktyce, znajomość rozdzielczości i jej wpływu na działanie urządzeń wskazujących jest kluczowa w kontekście projektowania interfejsów oraz ergonomii pracy. Wysoka rozdzielczość myszy poprawia precyzję wskazywania i umożliwia bardziej komfortową obsługę różnorodnych aplikacji graficznych oraz gier, gdzie precyzyjne sterowanie jest niezbędne.
Odpowiedzi, które sugerują wartości 480i, 1080px oraz około 35 cm, wynikają z nieporozumień dotyczących koncepcji rozdzielczości i jednostek miary. 480i to standard rozdzielczości wideo, który odnosi się do interlaced scanning, a nie ma związku z przesunięciem myszy na ekranie. W kontekście wyznaczania odległości przesunięcia kursora, nie możemy używać jednostek związanych z sygnałem wideo, gdyż te jednostki nie odnoszą się do fizycznych właściwości myszki ani ekranu. Z kolei 1080px to liczba pikseli w pionie, co również nie jest istotne przy obliczaniu, jak daleko musimy przesunąć mysz, aby przesunąć kursor w poziomie. Takie podejście prowadzi do błędnej interpretacji podstawowych zależności pomiędzy jednostkami pomiaru. Co więcej, odpowiedź sugerująca około 35 cm również jest błędna, ponieważ przy rozdzielczości 200dpi przesunięcie w poziomie o 1920 pikseli powinno wynosić znacznie mniej niż 35 cm, co można wyliczyć na podstawie wcześniej omówionej formuły. Zrozumienie tych podstawowych zasad jest kluczowe dla prawidłowego wykorzystania technologii graficznych i urządzeń wskazujących w praktyce.