Odpowiedź CD (12) jest poprawna, ponieważ w systemie szesnastkowym liczby reprezentowane są przy użyciu cyfr od 0 do 9 oraz liter od A do F, gdzie A odpowiada 10, B to 11, a C to 12. Aby przeliczyć liczbę 205 z systemu dziesiętnego na szesnastkowy, należy podzielić ją przez 16. Po pierwszym dzieleniu 205 przez 16 otrzymujemy 12 jako iloraz i 13 jako resztę. Reszta 13 w systemie szesnastkowym to D, a iloraz 12 w szesnastkowym to C. W ten sposób, 205(10) zapisuje się jako CD(16). Zrozumienie tych konwersji jest kluczowe w informatyce, szczególnie w kontekście programowania, gdzie manipulowanie różnymi systemami liczbowymi jest powszechne. Przykład zastosowania tej wiedzy można znaleźć w kodowaniu kolorów w HTML, gdzie kolory wyrażane są w systemie szesnastkowym, co podkreśla znaczenie prawidłowych konwersji między systemami liczbowymi.
Błędy w podanych odpowiedziach wynikają głównie z nieprawidłowego zrozumienia systemów liczbowych. Odpowiedzi DD, DC i CC są niepoprawne z kilku powodów. DD oznacza 221 w systemie dziesiętnym, co jest znacznie wyższą wartością niż 205. Podobnie, odpowiedź CC odpowiada 204 w systemie dziesiętnym, co również jest błędne. Odpowiedź DC (czyli 220) również nie jest zgodna, ponieważ znowu przekracza wartość 205. Te błędne odpowiedzi często są wynikiem fundamentalnego nieporozumienia dotyczącego podstaw konwersji między systemami liczbowymi. Kluczowe jest zrozumienie, że podczas konwersji z systemu dziesiętnego do szesnastkowego należy stosować odpowiednie dzielenie oraz identyfikację reszt, które następnie przekształca się w odpowiednie cyfry i litery. Użycie tych samych symboli w różnych systemach liczbowych może prowadzić do zamieszania, dlatego warto zwrócić uwagę na kontekst, w jakim są używane. Ważne jest także praktyczne podejście do nauki, aby unikać takich błędów w przyszłości, na przykład poprzez ćwiczenia praktyczne w konwersji liczby, co poprawi biegłość w manipulacji różnymi systemami liczbowymi.